Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av Video Ipod?!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min video ipod har alltid varit seg när det gäller avstängning, och nu kan jag inte stänga av den alls!! Jag har inte ens haft den i en månad.

Är det någon annan som upplevt samma problem?

Är det samma som mini:n att man stänger av med Play/Pause-knappen?
Isåfall, kan du inte Pausa heller?
Tänkte om det är knappen det är fel på...

Min ipod brukar också sega med avstänging men efter om start (Menu + action) så går det att sänga av den.

• Medlem
  • 2005-11-17 22:55

min ipod gick sönder, fabriksfel säger dem, haft den i 5 dagar och så pajar playknappen, hårddisken låter högt, den svarar inte på när vi testar på MacForums datorer.. fick lämna in den.

Kunde varken ta play eller pause eller stänga av den, det gick lite från och till.. men du ska hålla in play knappen, funkar det inte så är den sönder också, annars kan du göra sånt knapptest genom att gå in i menyn som du öppnar genom att hålla inne Vänster pil + mittknapp, men det funkade inte på min sist jag testade, men ifall du väl kommer in så är där ett test att den känner av hörlurar knappar USB kabel etc.

lycka till..

• Medlem
  • 2005-11-19 14:06
Ursprungligen av OveR-:

annars kan du göra sånt knapptest genom att gå in i menyn som du öppnar genom att hålla inne Vänster pil + mittknapp

man måste väl göra en "soft resett" innan man håller inne vänster pil+ mittknapp, alltså trycka in de knapparna när man ser apple loggan

• Medlem
  • 2005-11-19 15:52
Ursprungligen av Muppo:

man måste väl göra en "soft resett" innan man håller inne vänster pil+ mittknapp, alltså trycka in de knapparna när man ser apple loggan

vet inte, inte när han i affären gjorde det i alla fall, och han testade också och lyckades inte, men det spelar ingen större roll i mitt fall för den var garanterat sönder. jag ska testa när jag får en ny ipod

Tackar för tipsen. Hade problemet med att det inte gick att stänga av min iPod från o med igår
Men nu går det

tackar

Jag har märkt att min (G5) har lite svårt att stänga av när man just startat något nytt. Verkar som om man måste låta hårddisken spinna färdigt innan man kan stänga av.

Kan krångla på G5 ibland. Fixas kanske i firmware senare. Lägg en vila-alternativ på huvudmenyn och tryck där, det brukar fungera!

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-12-26 00:19
Ursprungligen av Eindpeng:

Kan krångla på G5 ibland. Fixas kanske i firmware senare. Lägg en vila-alternativ på huvudmenyn och tryck där, det brukar fungera!

Hur menar du nu?
"Lägg en vila-alternativ på huvudmenyn" hur gör man det rent praktiskt?

• Oregistrerad
  • 2005-12-25 23:33

Samma med min... Tar några försök innan man lyckas stänga av den..

Man går in i "inställningar" -> "huvudmeny" -> sätt "vila" på "på".
PS. Smart hörni! Inte gjort det än, mycket tack för tipset! (som jag inte kunde komma på själv)

fungerar inte med vila heller.........är väl något som förhoppningsvis fixas i nästa "updater" är ju ett problem för många märker jag....samma för mig....

Hade stora problem förut med samma grej. Den gick aldrig i automatisk vila. Men Meny + Action (omstart) fixade biffen tror jag. Nu kan jag i alla fall stänga av den manuellt. Vilket nästan är viktigare, så man kan spara batteriet över en natt t.ex.
Tack som fan!

1
Bevaka tråden