Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

doh!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag råkade installerna nån jävla linux-firmware som gjorde att jag inte fick igång spelaren G5 (contact www.apple.com/support/ipod). Det går inte att återställa den med hjälp av ipod updater grejen heller. Det står iPod-Servicefel Spelaren synns i utforskaren men när jag dubbleklickar så står det att det inte är formaterad å frågar om ajg vill göra det.
Vad ska jag göra börjar bli lite skrajsen!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-18 21:36

Härligt att någon vågade testa med iPod G5 innan mig Då väntar jag lite tills de säger att stödet är bättre för min video iPod ...

Ursprungligen av Ree_Tab:

Härligt att någon vågade testa med iPod G5 innan mig Då väntar jag lite tills de säger att stödet är bättre för min video iPod ...

VA!!? va fan e det för svar
Ingen som vet vad jag ska göra. Håller på att läsa runt som en dåre.

  • Medlem
  • 2005-11-19 03:29
Ursprungligen av Ree_Tab:

Härligt att någon vågade testa med iPod G5 innan mig Då väntar jag lite tills de säger att stödet är bättre för min video iPod ...

det där var inte särskilt uppmuntrande..

jag tycker du borde formatera den och köra iPod updater för att fixa ny programvara till den, macs original. annars vet jag inte vad du kan göra, får kanske gå ner till en Mac affär och be dem hjälpa dig

ok tack för svaren. ska jag alltså formatera den via "den här datorn" efter som att det inte går via updater? Det är synd på allt jag lagt in speciellt med tanke på att jag har USB 1.0

  • Medlem
  • 2005-11-18 23:45

Du kan ju testa att formatera, lite synd om du blir av med musik och så men bättre än att den inte funkar.

Håller med att Ree_Tab inte svarade så schysst.

Ursprungligen av lordset:

Jag råkade installerna nån jävla linux-firmware som gjorde att jag inte fick igång spelaren G5 (contact www.apple.com/support/ipod). Det går inte att återställa den med hjälp av ipod updater grejen heller. Det står iPod-Servicefel Spelaren synns i utforskaren men när jag dubbleklickar så står det att det inte är formaterad å frågar om ajg vill göra det.
Vad ska jag göra börjar bli lite skrajsen!

G5 stöds inte än av linux. Prova att formatera om iPoden i utforskaren. Om du inte lyckas är du till råttorna, eftersom att installationen av Linux HÄVER DIN GARANTI. Du har alltså ingen garanti kvar på din iPod längre.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

G5 stöds inte än av linux. Prova att formatera om iPoden i utforskaren. Om du inte lyckas är du till råttorna, eftersom att installationen av Linux HÄVER DIN GARANTI. Du har alltså ingen garanti kvar på din iPod längre.

nej fick reda på det. verkar som skiten e död för evigt. det går inte att formatera av någon anledning inte i disk mode heller

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-19 15:21

Fan va tråkigt. Hoppas du fixar det!

  • Medlem
  • 2005-11-19 16:03

stick ner till en macaffär och be dem kolla lite, om du formaterat den borde det ju inte synas vad du gjort med den.. varför går de inte formatera? vad händer? det funkade på min även när programvaran var helt fuckad, den hängde sig mitt i en formatering när killen i apple affären hjälpte mig

btw.. "jag RÅKADE installera linux-firmware" hmm?

Sök runt på olika forum och du borde kunna hitta hjälp eftersom många har råkat ut för samma sak.

Jag förstår inte hur man kan göra nåt sådant. Personligen tycker jag: hur kan man vara så st*rd att man tar bort apples vackra meny osv. Vad var det för fel på ipod g5 när du fick den egentligen. Den som gapar efter mycket miste ofta hela stycket.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-11-19 22:46
Ursprungligen av martin_stenmark:

Jag förstår inte hur man kan göra nåt sådant. Personligen tycker jag: hur kan man vara så st*rd att man tar bort apples vackra meny osv. Vad var det för fel på ipod g5 när du fick den egentligen. Den som gapar efter mycket miste ofta hela stycket.

Håller med! Det var detta jag reagerade på i mitt första inlägg.

Citat:

asså. jag trodde jag skulle installera ett pogram till datorn men det gick in ipoden. bara ren klantighet. jag har redan dumförklarat mig själv så jag behöver ingen hjälp med det i alla fall

Men om det var av misstag, så ber jag om ursäkt för mitt förhastade svar. Men det finns faktiskt Linux-installationer som är gjorda för iPoden. Och jag trodde att det var en sådan du hade installerat. Men de har egentligen bara utalat "stöd" för iPod G4.

asså. jag trodde jag skulle installera ett pogram till datorn men det gick in ipoden. bara ren klantighet. jag har redan dumförklarat mig själv så jag behöver ingen hjälp med det i alla fall

Ursprungligen av lordset:

asså. jag trodde jag skulle installera ett pogram till datorn men det gick in ipoden. bara ren klantighet. jag har redan dumförklarat mig själv så jag behöver ingen hjälp med det i alla fall

OK!!!! Jag är ledsen, jag förstod inte detta heller. Men då är det ju i alla fall synd om dig.. Men om du går tillbaks till affären eller skickar tillbaks den till apple och säger att du inte vet vad som är fel på den (och säger att du inte gjorde nåt typ) så har du ju en changs i alla fall.
Jaja, det var ju synd, på en mycket fin ipod..

wohoo!!! det går att fixa!! Apple supporten e bara skit asså. Froum är bäst!
Om någon mer klantar sig eller dyrligt så gör man så här för att fixa det:

http://ipodlinux.org/forums/viewtopic.php?t=3664&highlight=uninstall

Kommer vara något försiktigare när jag ipod ikopplad i datorm nu

Varför är apple-support bara skit?
Fick just reda på att de BYTER min skärm eller logik, fast datorns garanti gick ut för några år sen. De gör ett "undantag", bra va?

ja dom kanske inte är skit när det gäller hårdvara. men dom vägrade att hjälpa mig när det gällde att återställa den. dom visste ju till och med hur man skulle göra. dom sa att jag hade använt den på ett felaktigt sätt. "nä är det sant" tänkte jag dom ena riktiga sherlock holms. varför skulle jag ringa om jag inte hade problem med spelaren.

De kanske inte vill hjlpa en som själv förstört garantin. MEN INTE VET JAG..... Dålig rubrik förövrigt, träna!!

Ursprungligen av martin_stenmark:

De kanske inte vill hjlpa en som själv förstört garantin. MEN INTE VET JAG..... Dålig rubrik förövrigt, träna!!

men åhh!! inskrängt eller?

absolut, till 100%!!

måste säga att jag tar tillbaka min anklagelser om att apple supporten suger. den är skit bra! dom hade inte tagit bort min garanti
det var snarare så att det var ett problem som inte ingår i deras support. fast jag tycker nog att dom kunde hjälp mig ändå

1
Bevaka tråden