Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videora hjälp

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har konverterat en .avi fil enligt guiden på videora men fattar inte hur
jag ska få in filmen i ipoden.

Enligt Videora guiden ska jag importera filen med itunes till min ipoden men ipoden
vill bara importera .txt, .xml eller .m3u filer. Jag testade med att lägga till ny fil i biblioteket
men det funkade inte heller.

Vore tacksam om någom kunde hjälpa mig med detta. Detta gäller naturligtvis pc.

Tackar!

  • Medlem
  • 2005-11-20 22:15

har du nyaste versionen av Itunes, som stödjer videor? Isf ska det bara vara att dra filen till biblioteket i Itunes. Fungerar det ändå inte så kan antingen formatet vara fel, eller så är filnamnet för långt

Ursprungligen av cwolf:

har du nyaste versionen av Itunes, som stödjer videor? Isf ska det bara vara att dra filen till biblioteket i Itunes. Fungerar det ändå inte så kan antingen formatet vara fel, eller så är filnamnet för långt

Jag har den senaste itunes. Jag gjorde som du sade och nu fick jag un den till ipoden. Den syns doch inte under inställningar/video i itunes. När jag ska sätta på filmen i ipoden så blir det bara svart i några sekunder sedan händer inget mer. Måste väl ha blivit något fel på filen. Jag försökte konvertera en .avi till mp4 och mp4 ska väl fungera med ipod. VIlka filer är det egentligen som går att konvertera och vilka filer går att spela i ipoden?

Tack för svaret.

  • Medlem
  • 2005-11-21 12:40

med videora så ska de flesta film-filer gå att konvertera, jag har testat *.avi, *.mpg ochb de har fungerat iaf. Det är mp4 som är det "rätta" formatet för Ipod. Prova dig frammåt, har du följt tipsen från de andra videora-trådarna?

Sedan en dum fråga kanske, men du har väl nya Ipod Video? Det är den enda som kan spela videos

kom du på de själv?? :eek: skojja bara.. lät lite kul

Ursprungligen av cwolf:

med videora så ska de flesta film-filer gå att konvertera, jag har testat *.avi, *.mpg ochb de har fungerat iaf. Det är mp4 som är det "rätta" formatet för Ipod. Prova dig frammåt, har du följt tipsen från de andra videora-trådarna?

Sedan en dum fråga kanske, men du har väl nya Ipod Video? Det är den enda som kan spela videos

Jo då. Jag köpte precis den nya 30gigs ipoden. Filerna blir till mp4 men det vill ite fungera.
Hur ser era inställningar ut i Videora, jag menar under tex. Setup/ settings/ Onr-Click Profile?

Tackar/ Henke

men jag kan inte dra in filmen till biblioteket !!! hur gör jag !

Ursprungligen av allanos:

men jag kan inte dra in filmen till biblioteket !!! hur gör jag !

SOm jag har förstått det så väljer du bibliotek i itunes och drar därefter filen dit och släpper

men jag kan inte , jag kan inte dra in den till biblioteket den stannar ej kvar !!!

1
Bevaka tråden