Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två iPods på samma dator?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-21 18:33

Jag är ute efter en mp3-spelare att bära då jag är ute och springer och har tänkt inhandla en iPod Shuffle. Som det är nu får jag låna lillebrorsans lilla spelare och därmed även hans musik i form av japansk animemusik, vilket inte är godtagbart.

Det jag undrar över nu är om jag kan ha min befintliga iPod G4 och den tilltänkta iPod Shufflen på samma dator, med tillgång till samma musik och spellistor. Anledningen till att jag frågar är den att jag har hört från ett stort antal personer att detta inte är möjligt, men samtidigt finns det folk som hävdar motsatsen. Kommer det att bli några konflikter emellan spelarna om det blir som så att jag köper mig en Shuffle? Och kan jag ha en Shuffle inköpt i USA på min dator här i Sverige, finns det något regionsskydd på spelarna?

Tack på förhand!

Det går att ha 2 iPods till samma dator men det går inte att ha en iPod till 2 datorer om du hänger med.
Det är samma iPods som säljs världen över så du kan köpa din Shuffle i Staterna, inga problem.
Enda skillnaden är att det inom EU endast sälj iPods med volymspärr(så den slipper du ).

  • Medlem
  • 2005-11-21 19:33

Åh, tack för det snabba svaret.

Ursprungligen av Marcus F:

...men det går inte att ha en iPod till 2 datorer ...

Jodå, använd manuell hantering av låtarna. Skippa autosynk.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-22 15:52

Visst kan du ha en iPod på flera datorer (både mac/windows/linux), precis som man kan ha flera poddar på samma dator.

Ursprungligen av Spyder:

Visst kan du ha en iPod på flera datorer (både mac/windows/linux), precis som man kan ha flera poddar på samma dator.

Inte med iTunes väl?
Kommer inte det där meddelandet upp med att "din iPod är länkad till ett annat musikbibliotek, vill du byta till detta bibliotek?" :rolleyes:
Så har det hänt med mig nämligen...

  • Medlem
  • 2005-11-22 19:24
Ursprungligen av Marcus F:

"din iPod är länkad till ett annat musikbibliotek, vill du byta till detta bibliotek?"

det är väl bara om man har autosynk det blir så?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-11-22 19:47
Ursprungligen av Marcus F:

Inte med iTunes väl?
Kommer inte det där meddelandet upp med att "din iPod är länkad till ett annat musikbibliotek, vill du byta till detta bibliotek?" :rolleyes:
Så har det hänt med mig nämligen...

Jo, med iTunes. Det är bara att stänga av autosynken och hantera låtarna manuellt.

1
Bevaka tråden