Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Itunes har stött på ett problem och måste avslutas"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt avast antivirus tog bort en trojansk häst i dag och efter det kan jag inte starta itunes. Det enda som kommer upp är ett felmeddelande som säger att "itunes har stött på ett problem och måste avslutas" där de frågar om jag vill skicka en felrapport eller ej. Har testat att avinstallera och ominstallera itunes ett par ggr men det blir inte bättre. Har försökt att göra samma sak med quicktime men den vägrar avinstallera sig.

HJÄLP!!??

  • Medlem
  • 2005-11-25 17:04

samma sak hände för mig.. :/
ja kör oxå med avast å mitt iTunes vägrar starta nu
någon som vet vad som kan vara fel?

Ursprungligen av musicnonstop83:

Mitt avast antivirus tog bort en trojansk häst i dag och efter det kan jag inte starta itunes. Det enda som kommer upp är ett felmeddelande som säger att "itunes har stött på ett problem och måste avslutas" där de frågar om jag vill skicka en felrapport eller ej. Har testat att avinstallera och ominstallera itunes ett par ggr men det blir inte bättre. Har försökt att göra samma sak med quicktime men den vägrar avinstallera sig.

HJÄLP!!??

Undrans om inte Avast tog bort någon viktig iTunes fil och trodde detta var ett virus.. Det är vad jag tror. Torde vara lungt att installera om iTunes och få tillbaka filen.

jag har också avast men det har aldrig strulat. Jag kan tänka mig att era itunes har blivit infekterade av virus som avast sedan tagit bort tillsammans med den infekterade itunesfilen (eller kanske qt).

Ursprungligen av Se[BBB]e:

jag har också avast men det har aldrig strulat. Jag kan tänka mig att era itunes har blivit infekterade av virus som avast sedan tagit bort tillsammans med den infekterade itunesfilen (eller kanske qt).

Hur som helst, det låter som en viktig fil för iTunes har blivit borttagen, infekterad eller inte

Jag vet vad felet är. Det är eran Quicktime som inte är korrekt. Ni måste installera iTunes igen (senaste versionen), OBS! Avinstallera inte iTunes först, utan bara installera igen.

Samma sak hände mig. Om ni vill vara säkra på att det är Quicktime som ställer till det och inget annat så öppna Quicktime. Om det står samma meddelande så är det den som är fel.

Hoppas det hjälper!
Ciao

1
Bevaka tråden