Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

itunes tar ALLA min låtar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej!

Jag har precis skaffat mig en ipod 60gig G5.. Men när jag ska dra över låtar från min ipod så vill itunes dra över ALLA låtar, men de vill itne jag.. jag vet att man kan avmakera låtar men jag har ca 10000 låtar man pallar ju inte avmarkera alla dom? De finns ingen "avmakera" alla knapp.. Och hur tar man bort låtar från ipoden?

/tack på förhand!

Ursprungligen av pellepelle:

Hej hej!

Jag har precis skaffat mig en ipod 60gig G5.. Men när jag ska dra över låtar från min ipod så vill itunes dra över ALLA låtar, men de vill itne jag.. jag vet att man kan avmakera låtar men jag har ca 10000 låtar man pallar ju inte avmarkera alla dom? De finns ingen "avmakera" alla knapp.. Och hur tar man bort låtar från ipoden?

/tack på förhand!

Håll ner Ctrl och A, så markerar du alla låtar och högerklicka sedan någonstans på markeringen och välj "avmarkera alla" eller vad det nu står

Tack! Men hur tar man bort låtar du från ipoden?

Och hur ska jag bränna alla dom låtarna jag har markerat till ipoden? de står ju inte "bränn över" eller något liknande?

Ursprungligen av pellepelle:

Tack! Men hur tar man bort låtar du från ipoden?

Och hur ska jag bränna alla dom låtarna jag har markerat till ipoden? de står ju inte "bränn över" eller något liknande?

Är lite osäker på vad du menar med bränna.. men antar att du menar "föra över" låtarna till iPod:en.

För att ta bort alla låtar, så är det enklare än man tror, klicka på iPod:en i vänster menyn (viktigt att du markerar din ipod, så att du inte deletar ditt bibliotek(jag tror även att du inte behöver deleta låtarna, de kommer att försvinna automatiskt när du synkar din ipod med denna guide)) och markera alla låtar och klicka på delete. För att föra över ett urval som du sjävl vill, så har jag saxat en guide från sidan iLounge som har ett jätte bra forum..

Citat:

# Click the Browse button in the upper right-corner so the Panes are viewable at the top.
# Select an Artist in the pane at the top that you want to exclude from the iPod.
# Hold down the <cntrl> key and click the first checkbox--all the checkboxes for that artist will become unchecked.
# Continue for each Artist that you want to exclude. You can if you wish, as an alternative, select an Album or Albums and deselect that way as well
# When done excluding all the artists, click on File>New Smart Playlist
# Uncheck the "Match Any of the Following Conditions" checkbox
# Check the "Limit To" checkbox, set it to 100 GB, sort by Artist

You're done, now click on the iPod Options button in the lower right-hand corner and select this Playlist to sync w/the iPod (and any others

You can of course use the setting in the iPod options to only match checked songs, but I like creating the Smart Playlist because it allows me to easily see the size of the tunes I have checked. I've yet to find an easy "view" in iTunes other than this to see checked tunes.

Kortfattat handlar detta om att avmarkera alla låtar du INTE vill föra över från ditt bibliotek till iPod:en och sedan skapa en Smart playlist med regeln "Alla markerade låtar" Sedan väljer man att synka med den smarta playlisten..

1
Bevaka tråden