Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudspärr På 5g (video)

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Till version 2 så funkar inte GoPod än så länge. Lite tidigare i tråden så finns mitt inlägg med en länk till en instruktion hr man gör det manuellt men den innebär lite pillande direkt i iPodens filsystem. Om du inte är säker på vad du gör så skulle det kunna göra den obrukbar om du har otur. Tyvärr är det inte helt lättförståeligt och i så fall ska du veta att GoPod-teamet jobbar på en ny version som ska funka till nya iPod Video och iPod Nano, men den har inte kommit ut än.

  • Medlem
  • 2007-02-09 19:52

Jag hade aldrig pillat med det som gauntman pratar om innan, men jag tog chansen och testade och det var väldigt lätt, inga större svårigheter, läs guiden noga innan du börjar ändra på sakerna. Men som sagt väldigt enkelt sålänge som man läser guiden ordentligt och fattar vad de menar.

Jag repeterar mitt tidigare inlägg för att det ska vara lätt att hitta guiden. Följer man den och tar det lugnt och framför allt läser hela guiden innan man börjar så är det inte speciellt svårt:

Jag råkade springa på följande lösning på om man är komfortabel att ändra med en hexeditor direkt på sin IPod. Inlägget en bit ned på sidan med en 10 stegs guide av Andrea Amaddeo. Jag testade på min 5G video och jag får ut mer kräm i mina stora öppna Sony-lurar.

http://www.ipodhacks.com/forums/showthread.php?t=5849&page=8

Tydligen, enligt samma tråd, så jobbar teamet bakom goPod på version 1.5 som ska ha stöd för 5G och Nano gen2. Det är den "nya" 5G som ställer til problem. Första utgåvan ska funka med goPod1.4

Tack så mkt för allt. Jag kollade det som gauntman skrev om, med hexeditor, ladda ner program o så, men jag fattade ingenting, så det e nog säkrare att vänta tills något program kommer från goPod lr nått....

Någon som vet något mer om detta än? Finns ju fortfarande ingen version av GoPod som fungerar med ipod video. Jag har G5 ver 1 och går inte att uppdatera heller, och ingen ny version har ju som sagt kommit ut av GoPod trots rykten om att dett skulle ske för länge sen.

Bevaka tråden