Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteri och laddningsfråga

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-26 18:04

Eftersom jag inte fick svar på mitt förra inlägg så skriver jag det igen i hopp om att någon vet vad som är fel.
Min iPod laddas inte ordentligt.
Jag kopplar min ipod i reseladdaren och låter den stå över natten, när den kopplas i är batteriet helt tomt. 10 timmar senare så ser jag att min iPod fortfarande laddas och är alltså inte klar än. Jag kopplar ur den och ser då att batteriet är helt tomt trots efter 10 timmars laddning.
Om jag laddar den i datorn så laddas den dock normalt, efter 4 - 5 timmar står det att batteriet är fulladdat med ett annat problem dyker upp.
När batterisymbolen visar att ungefär halva batteriet är fullt så dör den ändå (Oftast i samband med att jag byter låt) och det står då att batteriet är slut, men om jag väntar några sekunder och startar den igen så kommer Apple symbolen upp och efter några sekunder så startar den med tomt batteri, jag kan välja en låt som den spelar (med lite tur, oftast så säger den att batteriet är tomt igen trots att det inte är det) och efter några minuter så visar batterisymbolen det rätta batteritiden. Då går det att spela musik i en timme ca. innan samma exakt samma scenario upprepas igen.
VAD ÄR FEL PÅ MITT BATTERI?
Och hur kan jag lösa det? måst jag lämna in ipoden på reperation eller på batteribyt och betala en massa hundra lappar?
Den kommer inte gå på garantin vad jag vet eftersom ipoden har synliga märken på sig eftersom den har skavt i fickan mot nycklar etc. förvånar mig inte om dom påstår att det är det som orsakat mitt laddnings och batteriproblem.

Tilläg: Jag kan också konstatera att varken min reseladdare, usbport eller ipod kabel är trasiga, dom ÄR testade på andra ipods utan problem.

Men ring till apple o säg att du vill ha en ny.. De e ju värt ett försök iaf!

  • Medlem
  • 2005-11-26 19:22

Ofta att det fungerar.
Har ändå haft den i 5 månader, problemet kom inte förrän jag använde en resladdare för första gången. Sen dess har batteriet varit helt i ofas

  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 00:51
Ursprungligen av AoS:

Ofta att det fungerar.
Har ändå haft den i 5 månader, problemet kom inte förrän jag använde en resladdare för första gången. Sen dess har batteriet varit helt i ofas

Du måste ju försöka iaf!
Du skrev väl diskussionen för att få svar, lita på svaren och försök iaf. Frågar du inget får du heller inget veta.
Jag hoppas det löser sig med ditt batteriproblem, problem med tekniska prylar är aldrig kul.
Om du vill veta hur du tar isär din iPod så kolla här du kan ju kolla om det är nått glapp i den.
Vad var det för reseladdare du använde Apples eller?

Ursprungligen av AoS:

Ofta att det fungerar.
Har ändå haft den i 5 månader, problemet kom inte förrän jag använde en resladdare för första gången. Sen dess har batteriet varit helt i ofas

Är det apples originalladdare? I vilket fall som är det INTE ditt fel utan APPLES FEL och deras sak att ta hand om det. De är skyldiga att fixa din iPod, det är inget att tala om. Ring upp dem så hjälper dem säkert till.

  • Medlem
  • 2005-11-27 14:21

Okej, jag ska göra ett försök.
Apples resladdare köpt på SIBA.

Ursprungligen av AoS:

Okej, jag ska göra ett försök.
Apples resladdare köpt på SIBA.

Då kan du nog lämna tillbaka både ipoden och laddaren.

1
Bevaka tråden