Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ladda mini?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har äntligen fått igång min snygga iPod mini, men problemet är batteritiden.
Den är inköpt i juli, alltså borde det vara en generation 2?
(försökt läsa in mig på ämnet här i forumet)
Men ändå laddar den ur på sådär fem-sex timmar?
Senast när jag laddade den lät jag den ladda i tre timmar, den var inte ens full till hälften, så jag laddade den i sisådär sex timmar, då var den full?
Ska jag behöva ladda den så länge?
Trots den långa laddningstiden laddade den som vanligt ut efter ungefär sex timmar, jag har aldrig fått batteriet att vara längre.
Ska man låta batteriet ladda ur fullt ut innan man laddar det igen?

Tacksam för svar..

nej, man ska inte låta batteriet ladda ur innan man laddar. Helst ska man inte ladda ur det helt någonsin. Det går bra att ladda när det är t.ex. halvfullt. Ladda när du har tid helt enkelt spelar ingen roll om du laddar två gånger om dagen, batteriet blir inte sämre för det.

Angående batteritiden så kan du lämna tillbaka iPoden till apple och få den fixad. Så här låg batteritid går på garantin. Slå apple en signal.

Ladda

Även fast det är fullt batteri på skärmen betyder det inte att du har fullt. OM du hade den urladdad borde det nog ta 10-15 timmar att ladda(kanske hehe). Laddam den över natten bara så har du FULLT nästa morgon

Ursprungligen av anonym111:

Även fast det är fullt batteri på skärmen betyder det inte att du har fullt. OM du hade den urladdad borde det nog ta 10-15 timmar att ladda(kanske hehe). Laddam den över natten bara så har du FULLT nästa morgon

woot? 10-15 timmar? Har inte apple sagt att nanon ska laddas 4 timmar för att bli full?!! och typ 2 timmar för att bli 80%? Kan inte vara så stor skillnad mellan mini och nano.

  • Medlem
  • 2005-11-28 16:18

minin laddas på ungefär 6 h tror jag (står i manualen) och Se[BBB]e du har fel man ska ladda ur batteriet helt lite då och då

Ursprungligen av Muppo:

minin laddas på ungefär 6 h tror jag (står i manualen) och Se[BBB]e du har fel man ska ladda ur batteriet helt lite då och då

Kopierar från länken:
"Till skillnad från nickelbaserade batterier behöver du inte ladda upp eller tömma batteriet helt för att det ska fortsätta att fungera perfekt. (Med tiden byggs det i nickelbaserade batterier upp kristaller, som hindrar dem från att laddas upp helt.)"

Tack

Tack för svaren!

Jag ska pröva ladda den innan den laddar ur helt, nog där problemet ligger då.

  • Medlem
  • 2005-11-28 22:31
Ursprungligen av thecrazy88:

Kopierar från länken:
"Till skillnad från nickelbaserade batterier behöver du inte ladda upp eller tömma batteriet helt för att det ska fortsätta att fungera perfekt. (Med tiden byggs det i nickelbaserade batterier upp kristaller, som hindrar dem från att laddas upp helt.)"

ok hade väl fel då.. men min ipods batteri har mått jättebra av min behandling. som du kan se i min länk
batteritid
(en bit ner på sidan finns mitt inlägg)

1
Bevaka tråden