Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med avstägning efter film

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-28 17:36

Är det bara jag som får problem att stänga av Podden då jag kollat på en video? Om jag har spelat upp en video så stängs inte podden av när jag håller in play/pause, utan jag måste hålla på och spela upp olika låtar och försöka om och om igen tills den stängs av. När jag sedan staretar upp den igen så kommer äpplet fram vid start och inte direkt in i menyerna som den vanligtvis gör.

Någon som har dessa problem, eller har haft dem men löst det på något sätt?

Om man stänger av den, så är det väll tanken att äpplet ska komma upp. Om du inte stänger av den, utan bara låter den ligga så den somnar in, då kommer du direkt in i menyn.

Personligen så har jag aldrig förstått varför folk stänger av sina ipods. Det är ju bara att pausa och sen sätta på "hold". Mycket smidigare.

  • Medlem
  • 2005-11-28 22:00

Men alltså, vanligtvis så går den ju bara i "sleep" när man håller in pause, så att den startar direkt då man trycker bort hold..d etta läge går inte att komma in i för mig då jags ett på film

Nej. När du håller in paus-knappen så stänger du av den. Inte går in i sleep.

  • Medlem
  • 2005-11-28 22:21
Ursprungligen av minimunk:

Nej. När du håller in paus-knappen så stänger du av den. Inte går in i sleep.

fel om man håller inne pausknappen tills ipoden slocknar så sätts den i samma läge som om man som du säger sätter på hold "och låter den somna in"

  • Medlem
  • 2005-11-28 22:20

Jag har "sleep" i förstamenyn i podden också, och den går bra att trycka på när jag bara lyssnat på musik, men inte då jag sett på film.

Ursprungligen av cwolf:

Är det bara jag som får problem att stänga av Podden då jag kollat på en video? Om jag har spelat upp en video så stängs inte podden av när jag håller in play/pause, utan jag måste hålla på och spela upp olika låtar och försöka om och om igen tills den stängs av. När jag sedan staretar upp den igen så kommer äpplet fram vid start och inte direkt in i menyerna som den vanligtvis gör.

Någon som har dessa problem, eller har haft dem men löst det på något sätt?

Testa att hålla Meny-knappen intryckt tills bakrundsbelysningen slocknar och sedan håller du Pause-knappen intryckt, då ska iPoden slockna helt... Du kan pausa filmen först innan du släcker belysningen. Det funkar för mig.

1
Bevaka tråden