Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag blir tokig, kan ej se filmer.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blir tokig!

Jag har gjort allt enligt Videora guiden men det funkar inte ändå.
Jag har rippat en dvd med DVD Decrypter och gjort om filen till mp4
med hjälp av Videora, har jag fel ipod eller vad kan det vara för fel?

På displayen står det vad filen heter men den börjat aldrig spela, displayen är vit.

Bilden visar vilken spelare jag har.

Snälla hjälp mig, just nu lever min ipod farligt.

Tackar!

  • Medlem
  • 2005-12-01 11:15

Har du slagit på tv out? gå in på video --> video settings, där finns det tv out. Se till att den är på "off" eller "ask", annars skickas videosignalerna automatiskt ut för att visas på en TV. Har du på "ask" så måste du välja "tv off" innan du tittar på en video

Ursprungligen av cwolf:

Har du slagit på tv out? gå in på video --> video settings, där finns det tv out. Se till att den är på "off" eller "ask", annars skickas videosignalerna automatiskt ut för att visas på en TV. Har du på "ask" så måste du välja "tv off" innan du tittar på en video

Tack cwolf, jag gjorde som du sade och då blir skärmen i allafall svart men
ingen bild och inget ljud. Efter någon sekund går det tillbaks till den vita rutan med filnamnet.

Jag fattar inte vad jag gör för fel.

Tack!

Menar du att du kommer ut till översikten över alla filmer? Har du testat att konvertera en annan film. Kanske bara är fel på just den fil(m)en.

  • Medlem
  • 2005-12-02 06:54

Jag konverterade en mpeg-film med H264-formatet förut, och fick samma problem. Testade då att enbart köra med MPEG-4 formatet, och då löste det sig. Prova någon annan inställning på konverteringen.

Yes!

TACKAR CWOLF!

Nu funkar det. JAg gjorde som du sade och körde på mpeg film 0-2 timmar.

Tack så mycket för hjälpen!

  • Medlem
  • A, A
  • 2005-12-03 03:11

men...

Jag har samma problem, fast jag får inte in filmerna på iPoden genom iTunes!? Hur formaterar ni om filmerna? Vore jättesnällt om nån kunde ge mig lite personlig support då jag vill kunna använda min iPod video till max

Ursprungligen av adtor:

Jag har samma problem, fast jag får inte in filmerna på iPoden genom iTunes!? Hur formaterar ni om filmerna? Vore jättesnällt om nån kunde ge mig lite personlig support då jag vill kunna använda min iPod video till max

Hej!

Detta gäller pc!

Om du vill rippa en dvd film så behöver du ett program som heter dvd decrypter som går att ladda hem gratis samt ett program som heter Videora iPod Converter.

Om du bara vill konvertera en film som du redan har på datorn behöver du bara Videora iPod Converter, också ett gratis prog.

Om du ska konvertera en befintlig film på datorn till din ipod är det enda du behöver göra att: öppna videora, trycka på - Transcode new video, - välja film - döpa den - Under Quality Profile väljer du tex. MPEG-4/Movie (0-2h), -tryck start. När filmen är klar drar du nen nya filen och släpper den i biblioteket i itunes. Tryck på uppdatera din ipod under fliken arkiv i itunes.
Här är länken till ipodconverter, det finns även en bra guide där.
http://www.videora.com/en-us/Converter/iPod/ Skriv och berätta hur det gick.
Lycka till!/ El-Henko

jag gjorde som du sa med den funkade inte o bara dra in den
det hände inget när jag drog in den

  • Medlem
  • 2005-12-13 20:49

Gör som du gör med musik: "lägg till fil i bibliotek" då ska den dyka upp nånstan i iTunes. Lättast att hitta är ju genom smart sortering "senast tillagda". Då kan du kategorisera och döpa om filmen med mera.

Jag har haft problem med video, som så många andra. men det gäller att testa olika settings i Videora tills det fungerar.

1
Bevaka tråden