Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i V70.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-02 16:34

Hejsan!

Jag skulle behöva lite hjälp med att koppla in en iPod i en V70. Jag har kollat runt lite och har sett att det smartaste nog är att köpa en adapter som fixar två RCA anslutningar så man bara kan plugga in iPoden. Den adaptern har jag sett i amerikanska butiker men jag skulle mycket hällre hitta detta i sverige, nån som vet en butik som säljer detta? Jag vill inte ha volvos egna för den är snordyr och hyffsat begränsad.

Alltså en adapter som fixar en linjeingång av den ingång som redan finns på baksidan av volvo stereon till 10 CD växlaren.

Väldigt tacksam för hjälp!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 09:53

ingen som vet någon butik som säljer sådana adaptrar? hur har ni gjort me eran iPod i bil konstruktion förutom att använda iTrip?

snälla hjälp!

Lite tips

Volvo
DensionSweden

Sök i forumet för mer information hur du går tillväga osv.

Ursprungligen av daniels:

Lite tips

Volvo
DensionSweden

Sök i forumet för mer information hur du går tillväga osv.

Men då måste man ha bilstereo med cd-växlare? Det finns inget sätt att koppla in den på lagligt sätt utan cd-växlare?

Taget från Dension Swedens faq sida:
Jag har en gammal stereo eller en bil som inte finns på era listor, hur gör jag för att på ett lagligt vis få ut ljudet ifrån min iPod i bilens stereo?

I de fall där ingen ice>Link Plus lösning finns rekomenderar vi ice>Link FM som är en sladdbaserad lösning som använder sig utav stereons antenningång. Ljudet blir av bästa radiokvalitet utan störningar och du kan välja en utav tre förinställda frekvenser.

Hoppas att det var till någon hjälp..

Lycka till!

  • Medlem
  • 2005-12-03 19:36
Ursprungligen av femton:

Taget från Dension Swedens faq sida:
Jag har en gammal stereo eller en bil som inte finns på era listor, hur gör jag för att på ett lagligt vis få ut ljudet ifrån min iPod i bilens stereo?

I de fall där ingen ice>Link Plus lösning finns rekomenderar vi ice>Link FM som är en sladdbaserad lösning som använder sig utav stereons antenningång. Ljudet blir av bästa radiokvalitet utan störningar och du kan välja en utav tre förinställda frekvenser.

Hoppas att det var till någon hjälp..

Lycka till!

Visar icelink montage i min bil, riktigt läckert tycker jag själv

  • Oregistrerad
  • 2005-12-03 23:12

Blir det bra kvalitet på ljudet via fm ingången eller är det sämre än vanliga ice linken?

HarmanKardons Drive+Play....
En riktigt snygg konstruktion för alla iPod med dockkontakt....

// Thomas

gammal tråd, men ändå.. Till volvos HU603, HU 803 och dom "nya" HU650 och HU850 så finns det nu en volvo orginal Ipodadapter, kostar ca 1800 + installation.

http://www.volvocars.se/FinancialServices/iPod.htm

Jag har en i min V70 2.5T -05 med HU650 och Premium soundpaketet. Det funkar skitbra, förutom att ipoden ibland beteer sig konstig, men jag tror att det är podens fel, en 30GB video pod.

Rekomenderas

Rekomenderas INTE är alla FM lösningar.

Kolla även denna:

Bättre funktion än volvos och AUX-ingång
http://213.115.137.12/dension/product_info.php?cPath=82&products_id=270&osCsid=c51da4792dd7d8f09068bcf8fe33194f

Harman Kardon finns inte ens på kartan...

1
Bevaka tråden