Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod hittas ej vid försök till Linux-installation

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Sitter här och är i full gång med att installera Linux i min iPod nano - dock med hittills dålig resultat...

Här kommen en PrintScreen på hur det ser ut...

http://img318.imageshack.us/img318/6333/mamma90pu.jpg

iTunes hittar iPoden utan problem, men inte "ipodlinux-installern"

Hjälp!

Lägg till/ta bort programm.
Välj iTunes -> uppdatera, fungerar för mig.
Om inte, testa att installera om itunes samt ipodupdater.

Håll in meny och play samtidigt så att den är i diskmode.

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:22

HJÄLP SNÄLLA

Jag instalera Linux på min apod nano de stog att att gick bra men sen när ja starta ipoden kom bara aple loggan fram sen dog den nu går den inte att starta.

SnÄLLA JA BER ER HJÄLP

Ursprungligen av Dishe:

HJÄLP SNÄLLA

Jag instalera Linux på min apod nano de stog att att gick bra men sen när ja starta ipoden kom bara aple loggan fram sen dog den nu går den inte att starta.

SnÄLLA JA BER ER HJÄLP

Är den laddad då? Försök med en soft reset alternativt en vanlig reset och kom tillbaka om problemet kvarstår.

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:25

soft reset? play/menu tesamans?

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:30

de funka inte... den e heelt död

ipodlinux.org/forums där finns din fråg besvarad

du måste ju börja med att köra ipod-updater på din Nano innan Linux-installationen kan hitta den. För så fort du går in på itunes när din ipod är ny så läggs det in ett sorts skydd som gör så att 3e parts programmvaror inte ska kunna köras med din ipod(ungefär).

jaha så går de när man fuckar upp systemet på egen hand - frivlligt !

Jag får det aldrig att funka med ipod linux

Hej! jag har försökt att få in ipod linux i nanon i en månad nu men den sägar bara massa "faild"! Någon som har varit med om samma sak som skulle kuna vise en guid jag borde följa?

Tack så mycket på förhand

En liten...

fråga av rent intresse bara. VARFÖR ska man ha in Linux i spelaren är det bättre än ordianrie programmet.
Jag har fått uppfattningen att Linux är buggigare än original programmet så vaför byta ut något som funkar hyfsat till nåt som funkar sisådär?

Ursprungligen av Kayano:

fråga av rent intresse bara. VARFÖR ska man ha in Linux i spelaren är det bättre än ordianrie programmet.
Jag har fått uppfattningen att Linux är buggigare än original programmet så vaför byta ut något som funkar hyfsat till nåt som funkar sisådär?

Man kan titta på film:D

Ursprungligen av Kayano:

fråga av rent intresse bara. VARFÖR ska man ha in Linux i spelaren är det bättre än ordianrie programmet.
Jag har fått uppfattningen att Linux är buggigare än original programmet så vaför byta ut något som funkar hyfsat till nåt som funkar sisådär?

Man kan väl ändå använda både Linux OCH det "vanliga" programmet.

Ursprungligen av Kayano:

fråga av rent intresse bara. VARFÖR ska man ha in Linux i spelaren är det bättre än ordianrie programmet.
Jag har fått uppfattningen att Linux är buggigare än original programmet så vaför byta ut något som funkar hyfsat till nåt som funkar sisådär?

När man startar kan man välja att starta apples original firmware eller linux så det är ju inte något nedbyte som sagt. Sedan finns det väl ca 20 spel eller nåt, en del skojiga program bland annat video. Så jag tycker linux lönar sig rejält.

Back to topic, jag tycker du, flying_spoon, ska söka hjälp på ipodlinuxforumet, som jag alltid råder dem som har frågor om linux.

Ursprungligen av flying_spoon:

Hej! jag har försökt att få in ipod linux i nanon i en månad nu men den sägar bara massa "faild"! Någon som har varit med om samma sak som skulle kuna vise en guid jag borde följa?

Tack så mycket på förhand

Hittar inte "ipodlinuxinstallern" den, eller när står det failed?

daniels: Vettigt inlägg! Klart att man skall experimentera med sina grejjor, och om man kan göra en bra produkt bättre genom mjukvaruuppdatering ser jag ingen anledning att inte testa. I det flesta fall så orsakar man ingen permanent skada, och jag är övertygad om att detta går att lösa.

Kolla ipodlinux-forumet för mer kunskap i frågan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-09 09:49

*sammanslagna Diskussioner*

Ursprungligen av Jackman:

Hejsan!

Sitter här och är i full gång med att installera Linux i min iPod nano - dock med hittills dålig resultat...

Här kommen en PrintScreen på hur det ser ut...

http://img318.imageshack.us/img318/6333/mamma90pu.jpg

iTunes hittar iPoden utan problem, men inte "ipodlinux-installern"

Hjälp!

Tror inte att nano stöds av installern. Prova den här guiden.

  • Medlem
  • 2005-12-12 13:03

testa me itunes igång FFS

Linux fel..

jag prövade med att lägga in linux i min ipod nano men d kom sån bugg fel eller nåt..men nu läser inte min data av ipoden.. den laddas o kommer "koppla inte från" och en hårdisk koommer men kan inte klicka in på den och itunde hittar inte den.när ja klickar på linux installeraren så kommer d att den inte hittar bokstaven..vet inteh ur ja ska formatera den?

1
Bevaka tråden