Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att slipa rent baksidan?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag ledar efter en metod för att på ett snyggt sätt få bort gravyren på baksidan an en iPod Photo 30 GB. Vet inte riktigt vilka möjligheter som finns för ändamålet, men någon sorts slipning torde väl vara den bästa lösningen.

Sökte lite i forumet utan lycka, så om ni känner till någon metod eller minns er ha sett någon tråd här eller på t ex iLounge får ni gärna droppa ett svar här.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2005-12-07 01:18

måste väl gå att polera bort det med något, möjligtvis funkar den dära displex grejen som finns på clas ohlsson, fast jag vet inte hur djupt gravyren sitter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 12:46

hmm den är ju graverad med laser så den borde ju inte sitta så djupt, men jag tror ändå det blir svårt att få bort den utan att det syns.

test med våtslippapper typ 1800 och sedan for du gå ner till autosol och till sist något ännu finare polermedel, typ IceCream eller iCleaner

Gravyren går väl inte ens bort om man borstar stålet? Har sett bilder på iPodar med borstade baksidor med gravyren kvar, komplett synlig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 17:56

borstar räcker inte. jag menar slipa ner metallen tills området runt är på samma nivå och sedan "blanka upp" ytan igen

Ursprungligen av xtrem:

borstar räcker inte. jag menar slipa ner metallen tills området runt är på samma nivå och sedan "blanka upp" ytan igen

ok jag trodde bara att borsta tog bort mer än att slipa. Man får nog slipa djupt innan man får bort gravyren och sedan är det tveksamt hur bra finishen blir och hur hållbar den förtunnade baksidan blir.

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:59

Har du redan tröttnat på gravyren? ^^

Haha, som jag alltid sagt, gravera aldrig! Skall man sälja poden får man inget för den ^^

  • Oregistrerad
  • 2005-12-09 12:42

Är det så att någon annas namn är graverat kanske?

1
Bevaka tråden