Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemmagjord docka

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-12-07 17:53
Ursprungligen av alex_alex:

Fy satan va snyggt! Om du inte skrivit att du gjort den själv skulle jag trott att Apple släppt en ny dock

Börja massproducera,jag är första köparen

ja den var riktigt lyckad. Elegant och smart design. Grattis!

Nice

Jag håller med, ser snyggt ut!

Jag saknar line-out på den, samt lite juste vinkel på podden.

riktigt jävla kalssnygg! oturligt nog har man ju syslöjd nu! aja, vad är den gjord i, hur gjorde du, kan du tänka dig att fixa en som passar till g5?? grattis

  • Medlem
  • 2005-12-07 19:51

Skit snygg fan ta patent o massproducera.
ja köper lätt

Kul att så många tyckte om den ;D

Kan fixa mer bilder imorgon om någon ville ha det.

Snyggt!

FY FARAO vad snyggt! Börja massproducera eller ge utförliga instruktioner, jag ska HA en såndäär!!!!!

De på Apple kan känna sig ägda.

går det att göra till G5 (video) ?

  • Medlem
  • 2005-12-08 19:51

Riktigt snyggt gjort det där. Nu vill man ju göra en egen Men d undrar jag vad det är för typ av plexieglas och vilken tjocklek det är? (Pris?)

  • Medlem
  • 2005-12-08 20:16

Okey...Låter ju bra, för dig iaf Annars har jag hör att plexi är rätt dyrt, men behöver ju inte en så stor bit...

Jag blev helt klart intresserad att göra en liknande. Någon som vet var man kan få tag på billigt pllexiglas? Någon nätbutik elller någon butik i Uppsala.

Btw. Skulle det inte vara bättre om hålet för sladden är direkt bakåt. För nu när den är lite sne och om man har sladden där länge kommer det sluta med att sladden blir sne och jobbig. Och så kan man borra ett hål för hörlurs utaget om man ska t.ex. Koppla in till stereon.

Det är mina åsikter iallafall. Det var en snygg docka du har gjort!

Ursprungligen av Gurra_89:

Jag blev helt klart intresserad att göra en liknande. Någon som vet var man kan få tag på billigt pllexiglas? Någon nätbutik elller någon butik i Uppsala.

Btw. Skulle det inte vara bättre om hålet för sladden är direkt bakåt. För nu när den är lite sne och om man har sladden där länge kommer det sluta med att sladden blir sne och jobbig. Och så kan man borra ett hål för hörlurs utaget om man ska t.ex. Koppla in till stereon.

Det är mina åsikter iallafall. Det var en snygg docka du har gjort!

Tack för kritiken Ska svara på dina frågor;
Jag gjorde ju dockan för mig och ingen annan och hade inget behov av hörlursuttag men det är ju lätt å fixa,
Sladen är inte sne utan jag har dragit den i en böj framåt och sen rakt bak, kanske svårt att se på bilderna.
Det gjorde att sladden sitter fixerad och kontakten dras aningen lite ner och iPoden hamnar i en vinkel bakåt, om man hade dragit den direkt bak som jag testade först så lutar ipoden framåt och sitter inte lika stabilt, som du ser så sitter ipoden bara fast i sladden och lutar inte mot något annat.
Man kan inte tro det riktigt men iPoden sitter faktiskt väldigt stabilt.

den var snygg hur gjorde du den den äger ju.

Riktigt snyggt asså. Undrar om de funkar på en G5 också...

Ursprungligen av alex_alex:

Du som är intresserad av att köpa en docka av mig kan skicka ett mail på alexandermoberg@hotmail.com eller adda min msn (samma som mailen).

Men hur mycket säljer du dem för?

Ursprungligen av alex_alex:

ca, 79;- + porto. Jag kommer även att kunna sälja en docka som passar till G5an, testade idag

Åh, jag vill köpa en. Men jag har inga pengar såhär i juletider.

Gött att du e klar med G5 när får jag den? Du var ju inte på träningen, ändrade du så att man kunde ta ur sladden å?

Ursprungligen av ztaafen:

Åh, jag vill köpa en. Men jag har inga pengar såhär i juletider.

Du får gärna förbeställa en

Minderz:
Ta d på MSN istället :rolleyes:

Hur betalar man?

Ursprungligen av alex_alex:

Minderz:
Ta d på MSN istället :rolleyes:

du e ju alldrig inne!

  • Medlem
  • 2005-12-10 12:53

Snyyygt som fan!

Har du bilder på den också?

Ja, i första inlägget i tråden finns det bilder.

Ursprungligen av alex_alex:

Ja, i första inlägget i tråden finns det bilder.

Men kommer den att se lika dan ut? Alltså den till G5...

Jaha okej ;P Jo det kommer den, lite bredare också sitter hålet för kontakten i mitten. Annars inga ändringar

  • Medlem
  • 2005-12-10 19:32

Faktiskt riktigt läcker.

Bevaka tråden