Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir det problem om man har all sin iPodmusik på en extern hårddisk...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en liten fråga som involverar en extern hårddisk, musikfiler och iTunes.

Jag har i princip all min musik på en extern hårddisk till min dator. Dvs mitt bibliotek i iTunes består mestadels med filer som ligger på min externa hårddisk. Nu till frågan:

Om jag startar iTunes UTAN att ha kopplat in min externa hårddisk kommer mitt bibliotek i iTunes att förändras då? Jag ponerar t.ex. att iTunes inte längre känner igen sökvägen till de flesta filer då de ligger på en annan disk som inte finns tillgänglig, och således tar bort dessa från mitt bibliotek. Jag vill gärna ha autosynk mellan min pod och iTunes. (Annars hade ju detta inte varit något problem) Vad tror ni? Är det någon som testat detta? Någon som har erfarenheter kring detta?

Jag har inte vågat testa detta, för det vore mycket otrevligt om något scenario liknande det ovan inträffade Vill gärna kunna ha autosynk mellan iPod och iTunes nämligen.

Lite mer info kanske: iPod G5 60GB, jag har INTE iTunes mappen på den externa disken utan på datorns interna.

Skulle uppskatta lite svar, ideer etc.

/Christoffer

  • Medlem
  • 2005-12-09 15:43

Jag har min musik på en extern disk eftersom jag har en laptop. Just nu använder jag laptopen utan hårddisken när jag är på jobbet.

Som jag har upplevt det så försvinner inte filerna från itunes-biblioteket om du startar programmet. Däremot kan du inte spela låtarna och ett litet utropstecken kommer up i itunes som talar om att filen fattas. Jag lyckas inte få itunes att automatiskt uppdatera biblioteket och för att få bort utropstecknen startar jag bara om itunes och vips! all musik är kvar och fullt spelbar.

Jag ser inte hur det skulle påverka autosynk mellan itunes och ipod. Om du är osäker kan du ju välja att kryssa i rutan som gör att itunes kopierar all musik du lägger till i biblioteket till itunes-mappen. Det har inte jag gjort.

Tackar för infon swek. Det var precis det svaret jag ville höra

1
Bevaka tråden