Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

As coolt med Hand Brake

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill bara säga att detta program är ett måste för alla med en Mac och en iPod Video, ladda in dina DVD i iPod format riktigt enkelt.

Här ligger Handbrake och det står precis vad man ska göra ^^
http://howto.diveintomark.org/ipod-dvd-ripping-guide/

Tack för tipset!

Ska troligen plocka upp en 60GB iPod G5 under veckan inför en resa.

Bra ide, den e verkligen en cool "leksak".

• Medlem
  • 2005-12-12 17:40

Coolt!
Finns det nått liknande till PC?

Jag vet faktiskt inte, på sidan står det stort och tydligt att Det inte finns till PC men det är ju just Hand Brake.

Mitt tips är att du frågar på sweclockers.se, lite fler PC ördar där ^^.

Lycka Till

• Medlem
  • 2005-12-13 11:18

Tack!
Jag återkommer om jag får nått svar där.

Tack så mycket kopisen (haha) för den här jättebraiga länken! Har behövt en guide ett tag, men det är ingen som har kunnat få fram nån till handbrake som var vettig.. Tack!

Ps. Vad får du för "fps" i din mini som "avrage"? Jag har 1,25, 512 och får ca 37,5-38 fps. ds

FPS?
Sorry så komplicerat data språk kan inte jag.

när man rippar filmen i handbrake så står det hur snabbt det går längst nere, massa siffror fladdrar osv. Avg (avrage) = medelvärde. Fps (frames per second) = bilder per sekund som den tar från dvdn och lägger i datorn. När du rippar en dvd, vad står det längs ner på avg? Det ligger antagligen mellan 25 och 45. Vad har din mac miini för specs?

rippat matrix, blev bra! Bra widescreen, men jag tycker texten blir lite otydlig, i och med att bilder minimeras till 180 höjd, pga 16/9, ser man texten bättre om man rippar en film som är i 4/3 format?

Jag har Hi - End Mini'n vid tillfället.
Jag vet inte om texten, jag tar mest bara musik DVD's till datan.
Sen FPS ska jag kolla nu, jag kommer inte ihåg vilken siffra det brukar stå.

Jag ligger på 22 FPS, men det bror ju på vilken film det är.

1
Bevaka tråden