Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt FireWire-hölje till Powerbook-HD?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en standard 12 GB:s hårddisk till min PowerBook liggandes i sin förpackning sedan månader (felköp).

Nu undrar jag om någon känner till ett hölje med FireWire-ansluting som har en intern anslutning som passar till hårddisken?

På så sätt skulle jag kunna förvandla den till en extern disk för Backup och transfer.

Eftersom jag bor i Luftwaffeland så mottages länkar till tillverkare och postorderfirmor hjärtligast. Butiker i Sverige ger inte så mycket när jag bor 150 mil bort...

Uppdaterat:
Jag hittade just den här men den kostar tusen rackare! Lite häftigt för en tom låda...

[ 19-11-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Medlem
  • Mölndal
  • 2001-11-20 13:03

http://eshop.macsales.com/Catalog_Item.cfm?ID=3420&Item=CASEKITFW2.5911

(CASEKITFW2.5911) $119.95

OWC Mercury On-The-Go FireWire Portable W/ Oxford 911 Chipset

The OWC Mercury On-The-Go FireWire Portable packs quite a punch into a 3"Wx5.5"Lx1"H 14 ounce package! The On-The-Go External FireWire Case kit is ready to accept your own 2.5" IDE Hard Drive! Why not upgrade your PowerBook´s internal drive and put your old drive in an external case? This solution will give you an excellent transportable storage device, or a backup option that you may have not had!

Jag tror tyvärr inte du kommer att hitta någon låda för under tusenlappen.
De är så dyra helt enkelt...

Här hittade jag en lite fulare lösning

1
Bevaka tråden