Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mappstruktur hos ljudböcker

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte hittat något kring denna del av ljudboksgenerering och överföring till iPoden. Jag undrar om går att arrangera olika ljudböcker i olika mappstrukturer? Det jag menar är att då man t.ex. har en ljudboksfil för varje cd i en speciell ljudbok så lägger sig alla filer under "Ljudböcker" menyn i huller om buller. Skulle vara snyggt om det först fanns en "mapp" för varje bok och sedan under den så ligger alla cd-ljudboksfiler för just den specifika ljudboken. Är det någon som har koll på om detta går att göra? Och i så fall hur?

Eller är det bästa att merga ALLA ljudfiler för en bok till en enda fet rackabajsare som man döper till själva boken?

Jag har inte lyckats med detta. Merge och convert till *.m4b filer fungerar perfekt som sagt, utan det är just själva uppstruktureringen i poden som jag är ute efter. Vore smutt om någon kunde hjälpa eller tipsa lite om vad som verkar smidigast...

Det bästa är att "merga" alla filerna i ljudboken till en feting fil!

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48069
Detta är en jättebra beskrivning om hur man gör!

Tack å bock!

Men när jag ska "merga" en ljudbok så står det:

Warning

Mp3s have different bitrates
Mp3s have different Channelmodes
Mp3s have different Layers
Continue?

När jag trycker på ja så "mergar" det. Men det går inte att lägga in i bibloteket!
Så vad ska jag göra?

1
Bevaka tråden