Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod-vägrar-connecta-tråden

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

många verkar ha problem med att åf sin iPod att connecta till datorn/iTunes, tänkte att vi kunde göra en tråd om detta ämne, istället för att skapa 100 likadana.

nu har jag för lite tid för tillfället (och jag e lat:p ) till att göra värsta avancerade grejen, men nån vänlig själ kanske kan lägga ner lite tid på det?

kan bidra med att säga följande: Jag kunde inte heller få min iPod att connecta jag gjorde så här för att det skulle funka (för windows-användare):

1. gå in på kontrollpanelen
2.gå in på System
3.gå in på fliken "maskinvara" (utan citationstecken)
4.tryck på knappen "enhetshanteraren"
5. leta upp alla USB-styrenheter på din daotr, om du ser någon med ett rött kryss på, är det antagligen din iPods USB-kabel:D
6. högerklicka och gå in på egenskaper, tryck därefter på "aktivera". Så, nu borde det funka igen:D !

DISCLAIMER: JAG TAR INTE NÅGOT SOM HELST ANSVAR FÖR DEN ENSKILDA ANVÄNDARENS KONSEKVENSER FRÅN ATT HA ANVÄNT DENNA METOD. AGERA PÅ EGEN RISK

man kan diskutera om detta ämne också (att ipod inte upptäcks av iTunes etc.):p

kanske ska tillägga att i kontrollpanelen ska man klicka på "växla till klassiskt läge" om man inte ser "system"

jag prövade som du beskrev för jag har samma problem, min ipod vill inte ansluta till datorn.
Men det fanns inget sånt med ett rött kryss på. vet du hur man ska göra då?

Prova att reseta ipoden eller byta usb/firewire-port.

1
Bevaka tråden