Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Då var den beställd!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Beställde en vit 30 gb G5 idag och får den förhoppningsvis på fredag eller måndag. Ska bli riktigt kul och intressant att testa denna underbara pryl. Nu kommer resorna att bli riktigt roliga för en gång skull. Får passa på att tacka för ett kanon forum.

Mvh Carl.

Grattis till ett (förhoppningsvis) bra köp!

Du kommer inte bli missnöjd! Älskar min Pod!

Lycka!

Precis, du kommer inte bli missnöjd!
Och även om du inte får igång videorna på ipoden direkt ska du inte hänga upp dig. det fixar sig tillslut. man får bara ge det lite läsning och tid. för mig tog det några dar totalt
Önskar all lycka!!!:)

Grattis!
Du har säkert gjort ett bra köp!

Tack!

Jo jag har läst på mkt ang video överföringen men följer man de guider som finns så borde det ju funka tillslut. Fick mail idag att den redan var skickad så på fredag eller lördag kommer en liten recension från en som inte har ägt ngn Ipod innan.

Mvh Carl

Ursprungligen av cutekid:

Tack!

Jo jag har läst på mkt ang video överföringen men följer man de guider som finns så borde det ju funka tillslut. Fick mail idag att den redan var skickad så på fredag eller lördag kommer en liten recension från en som inte har ägt ngn Ipod innan.

Mvh Carl

Tycker definitivt att du kan göra en utförlig recension (kanske med lite bilder), eftersom jag också ska beställa en snart. (:))

På detta excellenta hårdvaru-forum har jag postat lite biler och kort omdöme/kommentarer!

http://www.cagnon.se/hvos/viewtopic.php?t=316

Då var den här. Beställde den i tisdags och fick den idag torsdag. Den kom med bud och jag hade lite flyt. Jag låg halvdäckad i sängen efter ha kommit hem lagom packad efter en julfest med klassen. jag hörde att det ringde och bankade på dörren och tillslut fick jag liv i mig själv och kutade upp och öppnade dörren. Det var ingen där men så precis innan jag stängde dörren ropade en kille på gatan nedanför. Det var budkillen som kom med Ipoden och han flinade gött när han såg mig i bara boxer och lagom bakis. Sedan kom nästa chok. Paketet som ipoden var packad i var sjöblöt och tillknycklad. Shit tänkte jag och slet upp paketet. Men ipod kartongen var inplastad och hel och fin. Upp med grejjerna och satte igång att installera programvaran från cd-skivan som medföljde. Allt gick väldigt smidigt. Synkade med Itunes och nu har jag dragit över en jäkla massa goa cd-skivor. Allt fungerar perfekt. Nu är det bara filmerna kvar.

En snabb recension:

Vid första ögonkastet på kartongen så fick jag känslan av kvalitè. Allt var mycket snyggt och bra packat i kartongen. Själva Ipoden känns ritkigt bra och även här märker man att tillverkaren inte har sparat på krutet. Ett gediget och klockrent arbete. Installationen och synkningen gick klockrent utan några som helst problem. Som förstagångs ägare av Ipoden så var den riktigt behändig och enkel att sköta. Menyerna är enkla och stabila. Allt flyter på bra och inget släp när man bläddrar runt i menyerna. Ljudet var riktigt bra, mjukt och skönt. Ett stort plus är det lilla vita läderfodralet som skickades med. Inga problem att få in Ipoden i den. Sedan är jag mycket nöjd med den snabba leveransen på 2 dagar, riktigt bra. Gravyren är också mycket snygg och precis. priset då? För 2875 kr inkl frakt är det en väl vald investering. Jag fattar inte varför jag väntade så länge innan jag beställde den.

Mvh Carl

jag tror verkligen Apple blir glada när dom läser din recension. Dom är ju trots allt ett multinationellt litet hemslöjd-företag:)

Nu håller jag på att fixa Torsk på Tallin med hjälp av Videora. Jag följer dessa anvinsningar: http://www.videora.com/en-us/Converter/guides.html#1000 . Har redan fixat filmen i dvd decrypter och håller nu på med videora. Ska bli interssant och se om det fungerar. Ska ta lite bilder på Ipoden och kartongen snart.

Mvh Carl

Så!

Då var första filmen överförd. Torsk på Tallin på dvd. Det fungerade hur smidigt som helst. Följde bara de anvisningarna som jag länkade till i mitt förra inlägg. Vilken klockren bild och ljud det blev. Ruskigt bra, Jag är mkt imponerad. Det tog 45 minuter att för över filmen i videora och den landade på 376 mb. Fimen är i mpeg4/ 320X240 / 768 kbps stereo/ 128 kbps. Så följ de länkade anvisningarna så fungerar det jättesmidigt.

Lite bilder på ipoden:

Mvh Carl

jaha! det är så den ser ut:P

varför la du upp dom där bilderna om man får fråga?

f.ö. torsk på tallin är ju 4:3-format, när man vill konvertera avi,mpeg,mpg m.m-filer och dom är i widescren blir det krngligare. har ännu inte fått en film så den ser ut precis som när man ser på vanlig dvd eller på datorn.

Henkeee:

Läser du Messias post som han gjorde tidigare i forumet så säger han att han ville att jag skulle lägga upp lite bilder för att han skulle köpa en G5:a och därav dessa bilder. Gillar du dem inte så behöver du inte titta

Läser du för övrigt faq:en och söker på forumet så står det precis hur man ska gå tillväga för att föra över filmerna i olika format.

Mvh Carl

Henkeee:

Läser du Messias post som han gjorde tidigare i forumet så säger han att han ville att jag skulle lägga upp lite bilder för att han skulle köpa en G5:a och därav dessa bilder. Gillar du dem inte så behöver du inte titta

Läser du för övrigt faq:en och söker på forumet så står det precis hur man ska gå tillväga för att föra över filmerna i olika format.

Mvh Carl

Du var mig en vänlig människa :). Tack så mycket

Liten uppdate:

Förde över Kill Bill 1 precis och jäklar vad grym kvalite och ljud det är. DVD rip som man laddar hem från nätet funkar ju perfekt att göra om i videora.

Mvh Carl

• Medlem
  • 2005-12-15 18:06

Hur fan kunde du få den på 2 dar? måste ju var något sorts rekord!

Men va valde du för betalningssätt? Jag beställde själv en i Onsdags kväll... Så den bords ju hinna komma inann jul iaf?

Jag beställde min innan kl 14 i tisdags. Hade jag beställt den efter kl 14 hade det nog tagit en dag extra. Jag beställde min via Apple Store och studentrabatten. Frakten kostar inget extra för ordern är ju över 900 kr. Vad jag minns så skickar de alla sina podar med expressfrakt och bud. Så förhoppningsvis har du din i morgon eller på måndag i nästa vecka.

Mvh Carl

• Medlem
  • 2005-12-15 18:56

Jag beställde min innan kl 14 i tisdags. Hade jag beställt den efter kl 14 hade det nog tagit en dag extra. Jag beställde min via Apple Store och studentrabatten. Frakten kostar inget extra för ordern är ju över 900 kr. Vad jag minns så skickar de alla sina podar med expressfrakt och bud. Så förhoppningsvis har du din i morgon eller på måndag i nästa vecka.

Mvh Carl

Men vad valde du för betalningsalternativ? Jag tog banköverföring, de tar kanske någon dag extra då?

Ja det tar nog en dag för cashen att föras över. Jag betalade med Visa!

Jag betalade med VISA på onsdagkväll då jag beställde för ett par veckor sedan. De levererade på fredag morgon. Ibland är de riktigt snabba, ibland inte.

1
Bevaka tråden