I och med att Microsoft och MTV skapar en ny musikaffär på nätet så tror många att den kommer ha stor genomslagskraft i och med att många unga tittar på mtv.
Men tittar verkligen vi unga på MTV?
Jag har nästan aldrig tittat på mtv, jag är både mkt musikintresserad och gillar musikvideos men mtv har alltid bara kännts som flumm, alltid samma typ av musik, kommersiellt frampumpad musik från de stora bolagen i usa enligt min mening.
Inga av mina vänner tittar heller på MTV och jag har även en del vänner från bl.a. frankrike och där tittas det inte heller särskilt mkt på MTV.
Jag känner också en musikproducent och han säger själv att det går kanska kasst för MTV, i alla fall i sverige. Svikande tv-tittare och för många konsitiga program.
Jag undrar om det inte är så att alla hela tiden säger att MTV har så många tv-tittare för att det låter logiskt... en kanal för ungdomar, med program gjorda för ungdomar av ungdomar och med musik som ungdomar gillar. Men i själva verket kanske vi inte alls tittar på den kanalen, undersökningar kanske visar på att det är många hushåll som har tillgång till kanalen, vilket det också är men sedan hur många som tittar på den är en annan sak.
Men hur är det med er andra?
Tittar ni mkt på MTV?
Vad tror ni?