Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyöppnad nano repad!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-15 21:02

Hej. Fick igår brev om att min iPod nano äntligen kommit, men att ingen hade varit hemma vid leveransen.
Fick den däremot idag. Har inte sett en vackrare förpackning på länge:p
I alla fall. Öppnar den varsamt vid köksbordet med hela familjen runt om kring (nyfikna som de är).
När jag fått upp förpackningen och ser denna skönhet tar jag genast upp den (försiktigt) och tar pedantiskt av det första plastskyddet som sitter runt den. Men då! På baksidan av nano ser jag ett frukansvärt streck. Äh! Bara nått smuts tänkte jag. Men nä? Jag hade en repa tvärs över hela baksidan och iPod loggan.:eek:
Kunde inte vara sant tänkte jag! Graverad och allt, får ju bara inte hända.
Ironiskt nog beställde jag en Invisible Shield för två dagar sedan.

Vad tycker ni man ska göra? Blir ett samtal till apple i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 21:19

Bild!!!!!!!

Oj då.
Skicka den till apple och få en ny

Den kommer ändå att bli repig snart, men lite dåligt av apple!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-16 09:55

Troligtvis så har den firma som graverat trott att de kan komma undan. Är det en djup repa? Om så är fallet så verkar det som om den som jobbat med den slant rejält med gravyrpennan. Kontakta Apple, det ska inte godtas.

Ursprungligen av wrls:

Troligtvis så har den firma som graverat trott att de kan komma undan. Är det en djup repa? Om så är fallet så verkar det som om den som jobbat med den slant rejält med gravyrpennan. Kontakta Apple, det ska inte godtas.

Eh.. Gravyrpennan? Med tanke på hur många de graverar till tror jag att det är gjort med maskin, eller?

hahahaha ja det är gjort med maskin Snacka med Apple så hjälper dem dig. En bild skulle sitta fint också.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-16 13:09
Ursprungligen av femton:

Eh.. Gravyrpennan? Med tanke på hur många de graverar till tror jag att det är gjort med maskin, eller?

En maskin kan väl också slinta eller? Skyll på maskinen!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-16 12:25
Ursprungligen av GRiP1:

Hej. Fick igår brev om att min iPod nano äntligen kommit, men att ingen hade varit hemma vid leveransen.
Fick den däremot idag. Har inte sett en vackrare förpackning på länge:p
I alla fall. Öppnar den varsamt vid köksbordet med hela familjen runt om kring (nyfikna som de är).
När jag fått upp förpackningen och ser denna skönhet tar jag genast upp den (försiktigt) och tar pedantiskt av det första plastskyddet som sitter runt den. Men då! På baksidan av nano ser jag ett frukansvärt streck. Äh! Bara nått smuts tänkte jag. Men nä? Jag hade en repa tvärs över hela baksidan och iPod loggan.:eek:
Kunde inte vara sant tänkte jag! Graverad och allt, får ju bara inte hända.
Ironiskt nog beställde jag en Invisible Shield för två dagar sedan.

Vad tycker ni man ska göra? Blir ett samtal till apple i alla fall.

Vad du borde göra? Ge fullständigt fan i att det är en repa, repor är fräckt!

Ursprungligen av Nikke:

Vad du borde göra? Ge fullständigt fan i att det är en repa, repor är fräckt!

knappast

Ursprungligen av Ree_Tab:

En maskin kan väl också slinta eller? Skyll på maskinen!

Hmm... Nej, det kan den inte. Men det spelar ingen roll eftersom att det är uppenbart att det är Apple som har klantat till det.

Ursprungligen av Nikke:

Vad du borde göra? Ge fullständigt fan i att det är en repa, repor är fräckt!

När blev irriterande repor en fräck sak?
Tror inte du säger samma sak när du köpt den nya bilen för jättemycket pengar...
Du förstår nog principen, nog snackat om detta!
*****

Hur hade den drabbade i detta fallet tänkt bevisa för Apple att den var repad redan innan den i princip hade öppnats? Intressant och följa eventuell upplösning på detta !

Vi vill se bild!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-17 17:00
Ursprungligen av daniels:

När blev irriterande repor en fräck sak?
Tror inte du säger samma sak när du köpt den nya bilen för jättemycket pengar...
Du förstår nog principen, nog snackat om detta!
*****

Hur hade den drabbade i detta fallet tänkt bevisa för Apple att den var repad redan innan den i princip hade öppnats? Intressant och följa eventuell upplösning på detta !

Lugna sig. Jag har också en Nano som är rätt duktigt repad... När jag öppnade min ur förpackningen fanns det också några smårepor, men spela roll... Blir ju ändå förr eller senare... Kul att några små repor kan engagera så mycket.

  • Medlem
  • 2005-12-16 17:32

När man köper en ipod för ca 2500 så tycker jag att den ska vara i topp och inte ha små repor på sig. ring apple och snacka med dom så löser det sig säkert.

Exakt !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 19:56

de graverar med laser inte någon "grvyrpenna".

  • Medlem
  • 2005-12-20 21:19

tackar så mycket för alla förslag. Har inte haft datortillgång på länge, därför inte något inlägg av mig själv.
Kontaktade Apple och de kunde skicka mig en ny. Tyckte att jag inte orkade vänta, utan kunde leva med repan. Fick istället 400 kr att handla för på apple-store. Tackar Apple

Ok.. Verkar rätt nice, en repa hit eller dit?

1
Bevaka tråden