Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta display på en iPod Photo 30Gb?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-15 21:25

Är ny här, hoppas jag placerar denna tråden rätt :rolleyes:

Jag ska förklara läget;
Min lillebror hade fram tills nyligen en iPod Photo 30Gb. En dag i skolan så lyckades en av hans kompisar sätta sig på den och displayen sprack. Man ser bara lite sprickor och en stor svart pöl i mitten.
När han gick till Siba där han köpt den fick han som svar att det kommer kosta mer att laga den än att köpa en ny. Så han köpte såklart en splonkans ny.

Finns det inget sätt att reparera displayen själv?
Finns det någon "iPod-skrot" eller liknande? Där man kan köpa en begagnad eller eventuellt ny display?
Kan Apple hjälpa mig med detta? Kanske någon här har en display?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få, tycker det är synd att den bara ligger och skräpar, det är knappt en repa i den!

Ursprungligen av Login:

Är ny här, hoppas jag placerar denna tråden rätt :rolleyes:

Finns det inget sätt att reparera displayen själv?
Finns det någon "iPod-skrot" eller liknande? Där man kan köpa en begagnad eller eventuellt ny display?
Kan Apple hjälpa mig med detta? Kanske någon här har en display?

Vore tacksam för all hjälp jag kan få, tycker det är synd att den bara ligger och skräpar, det är knappt en repa i den!

Man kan reparera den själv och det är inte jätte svårt. Det är klart lite trix är det ju. Bara att köpa en ny och sen byta ut den helt enkelt. Finns att köpa på flera ställen på internet tror jag (fanns nån tråd med länkar här på sidan). fast ganska dyrt. Jag kom helt enkelt över en annan trasig ipod som jag andvände mig av.

Apple kan nog hjälpa dig kanske men det blir väldigt dyrt=inte värt det.

Självklart är det onödigt att den bara ligger och skräpar. Fixa den eller sälj. Jag kan köpa den tex, den är ju faktiskt vär en hel del då det finns en massa andra delar på den som funkar. Betalar bra.

Fasst om jag skulle vara du skulle jag ju helt klart fixa den själv.

Kräv kompisen på pengar...

Eller hur, är han så klantig så han förstör en pryl för 3000kr så får han fan ersätta er...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 19:50

det finns företag på internet (USA) som fixar det åt dig om du inte är händig mellan 150 USD + frakt får du punga ut med. Annars köper du en skärm själv och byter själv:
http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=47561

Apple lönar sig inte att fixa den! Då kan du lika gärna köpa en ny.

  • Medlem
  • 2005-12-20 00:22

Tack för era svar!
Så pass händig med elektronik så jag reder ut att byta display måste jag nog säga att jag är!

Lillbrorsan har försökt kräva kompisen på pengar, iaf för självrisken, men han vägrar betala då han hävdar att det var en olycka osv osv. Iom att han är småtting får väl det bli en diskussion föräldrar emellan antar jag. Iaf var min morsa onödigt snäll och åkte iväg och köpte en splonk ny Ipod Video istället.

Mitt andra bekymmer just nu som jag tänkte fråga om;
Någon som kan avslöja hur man öppnar upp en Ipod Photo?

1
Bevaka tråden