Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod nano med eller utan SP 1 och 2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-17 14:29

Jag funderar på att köpa ipod 4 GB men får varierande rapporter om att man måste ha Service Pack 1 och 2 för att installationen ska fungera. Jag kan inte installera SP 1 eller 2 på min dator. Ni som kör XP Pro utan vare sig SP 1 o 2 och har köpt iPod Nano 4GB och som funkar svara gärna mig så att jag får köpa den innan jul förhoppningsvis

Tack för visad intresse

Hmm... Vad sägs om att installera SP1 helt enkelt? Gratis att ladda ner från Micrsosoft. SP2 är fruktansvärt dålig och jag råder dig att hålla dig borta från det. Jag kör XP med SP1 och iPoden och iTunes funkar så bra de kan under Windows.

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-20 20:49
Ursprungligen av Se[BBB]e:

SP2 är fruktansvärt dålig och jag råder dig att hålla dig borta från det.

Av vilken anledning avråder du honom från att installera sp2? Den innehåller bl.a. flera säkerhetsförbättringar för xp, och det är den han borde lägga på istället för sp1.

Ursprungligen av Spyder:

Av vilken anledning avråder du honom från att installera sp2? Den innehåller bl.a. flera säkerhetsförbättringar för xp, och det är den han borde lägga på istället för sp1.

Jag har haft den och den slöar ner systemet fruktansvärt. Sen hatar jag den rutan som kommer upp varje gång man ska ladda ner nåt "blablabla vi har förhindrat att du kan ladda ner saker blabla" och "denna filen är kanske farlig blablabla".

Jag rekommenderar SP1, Firefox, Zone Alarm och avast! antivirus över SP2. Det blir ännu mer säkert men snabbare och mindre irriterande.

Han kanske inte kör äkta windows. Då är det lite knepigt att fixa, eller?

Hmm... jag vet inte... kanske. Här är iaf en länk till SP1. Värt ett försök iaf. http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/sp1/default.mspx

Och om det inte funkar, prova http://www.softwarepatch.com/windows/winxpsp1.html den bör funka även med piratkopierat Windows.

• Medlem
  • 2005-12-17 18:21

Det gick tyvärr inte heller med patchen. Anledning? Fel Språk.
Hur ändrar man språk i XP? Om det nu beror på spåken så finns det lite hopp ändå ju.

Det går inte, utan det finns separata versioner för varje språk. Du måste således installera om xp från en annan kopia... Tacka vet jag OSX...

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-20 22:14

Nja, jag håller inte med, men det är ju en annan diskussion som vi inte ska ha här på forumet... Smaken är ju som baken, och så länge det funkar är det ju huvudsaken!

1
Bevaka tråden