Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filma filmen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det inte någon som är lite geekig och kan filma hur kvaliten är när man kollar på film i sin ipod?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 19:43

Blir ganska dålig kvalité att göra så.

Ursprungligen av Messias:

Är det inte någon som är lite geekig och kan filma hur kvaliten är när man kollar på film i sin ipod?

Det behövs inte. Det finns inga kompromisser i kvaliteten nämligen. DVD-kvalitet ligger nog närmast till hands att beskriva med. Och ljusstyrkan på iPoden är utöver det vanliga.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-17 20:12

kan ändå vara roligt att se.
go for it xtrem!

Kvaliten på filmerna blir kanon. Dvdrippade filmer är överlägsna att kolla på. Rikigt coolt. Jag älskar den här spelaren.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-17 23:55

Kan bara hålla med föregående talare som beskriver bilden som extremt bra. Min DVD-rip från Star Wars III är så imponerande skarp att alla jag visar den för tappar hakan! Skärmen visar en perfekt bild, med klara färger och den är ljusstark.

Men om ni envisas så skulle jag kunna testa att filma en film. Men jag tror också att kvaliten skulle bli ganska dålig.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Men om ni envisas så skulle jag kunna testa att filma en film. Men jag tror också att kvaliten skulle bli ganska dålig.

Jag envisas!

Ursprungligen av thecrazy88:

Jag envisas!

Jag med

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-19 15:59

Hehe ok, jag väntar in min nya mobil med kamera. Den ska komma runt den 21a ... Försök att hålla ut

  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 18:12

Det måste väl finnas något sådant på nätet?
googla och se om du hittar något

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-12-24 18:48

Här ni då en liten film som visar, på ett väldigt simpelt och lågkvalitativt sätt, hur kvaliten på iPodens videouppspelning är:

http://www.jw-design.se/ipod_video.mov

Det som man ska veta innan är att:
- kameran tappade fokus när jag filmade för nära, filmen är alltså in suddig i verkligheten
- moirémönster som uppstår finns inte i verkligehetn, utan bildas av kameran
- matta färger som beror på kameran
- komprimeringen som beroro på kameran

Det är alltså inget test som ger iPoden rättvisa, men bortser man från detta så kan man iallafall se att frameraten är helt perfekt, skärpan (när kameran inte är så nära) är knivskarp och skärmens ljusstyrka är inga problem!

Jao, det räcker att sammanfatta det med att kvaliteten ligger på DVD-nivå.

1
Bevaka tråden