Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPod är egentligen iPod?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iPod 3G är klart skönast sen ska man ha linux på den också så jävla skönt.. Har inte kvar min de bytt den mot en 5g *snyft*

1. 3G
2. 5G
3. 4G

3G var verkligen fräck när den kom. Älskar knapparna på den. Skulle önska att de fanns kvar på G5:an, för den nya formen är sjukt underbar. Apple är väldigt bra på små designförändringar som hänger med liksom. De rundade hörnen känns väldigt 2003 på något vis.

Men allvarligt så var det skönare med avrundade kanter fram. Men inte så bra, i och med att skärmen inte skulle få plats annars. Knapparna på G3 kommer aldrig att slås, är som att glida när man navigerar. Man behöver bara trycka så mjukt på de, så himla skönt och bra.
Nu när jag använt min nya video ett tag och kände på G3 så känns den som ett moln!
Jag har aldrig känt på en 1G/2G, det skulle jag verkligen vilja göra för de verkar äkta iPodiga!

1. 3G
2. 5G
3. 4G

(om jag hade en G1/G2 skulle den nog komma 2:a )

Tycker samma som du!
3G knapparna är verkligen helt underbara. Men 5G:s design och den stora färgskärmen är också helt underbart. Men Jag tycker ändå att 3G är bäst.

1.g5
2.nano
3.mini
4.g4
5.g3

Ursprungligen av Alleman:

1.g5
2.nano
3.mini
4.g4
5.g3

Varför har du satt G3:an längst ner? :eek:

Finns det nån fin site med alla poddarna på så man kan se hur de ser ut?

http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=48280
Där är alla iPod modeller.

Jag tycker verkligen att g5 är ful! Om jag bara får välja de som jag sett IRL så kommer g4 först.
Gillar faktiskt det gråa hjulet, och att hörlursurtaget är i mitten där uppe är supersnyggt. Blev otroligt mycket fulare på femman. Sen så tycker jag att storleken (20GB) är perfekt. Exakt samma proportioner som ett kassettband, femman är för bred och smal.
Efter fyran så kommer g3, den är väldigt snygg. Men den slår inte fyran, dessutom så tycker jag att knapparna är lite jobbiga. Men snygg är den.
Efter trean så kommer mini. Dock tycker jag att det är synd att det aldrig fanns någon vit mini. Den hade jag isåfall säkert köpt. Har dock bara sett mini på någon affär i Uppsala.
Efter minin så kommer nanon. Den är så otroligt liten, vilket är ett stort minus enligt mig. Den är för tunn, och det verkar nästan lite jobbigt att navigera på hjulet på en sådan liten. Sen så är ju hörlursurtaget där nere på den med.
Sen så kommer femman, på sista plats av de som jag sett IRL. Dock så har jag bara sett den på Applestore i Sundsvall. Men den är för bred och smal. Skärmen är för bred i förhållande till klickhjulet, det gillar jag verkligen inte. Den ser billig ut! Och att hörlursurtaget är där nere är bara negativt.

Ska jag ha med alla iPods så blir listan lite annorlunda. G4 skulle dock fortfarande vara först.
1. g4/photo
2. g1/2
3. g3
4. u2
5. mini
6. nano
7. shuffle
8. g5

Jag har inte glömt någon nu, va?

Ollesallagetter
jag sattde den så som jag tyckte men g3

är ganska snygg.