Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långfilm på G5.an?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har konverterat en och annan långfilm i Videora..
När jag sedan skall lägga över en långfilm till Poden, blir det ingen överföring... Den börjar inte ladda in den på poden i Itunes..

Funkar dock med filmer som är kortare och där med mindre..

Någon med liknande problem?

Oskar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-20 08:10

det har hänt liknande saker för mig. men då har det alltid kommit upp en varningstext som säger att iPoden inte kan spela upp filmen, o den läggs då inte över på min iPod. lite tråkigt. jag förstår inte varför det ska vara så.

Du får dra filmen i från mappen du har sparat den i direkt till ipod ikonen i Itunes för att det ska fungera. Det går inte att lägga den i mappar utan den läggs direkt på ipoden och dyker upp under rubriken film i ipod. Jag har ett antal filmer inlagda och de funkar kanon.

Mvh Carl

Ursprungligen av cutekid:

Du får dra filmen i från mappen du har sparat den i direkt till ipod ikonen i Itunes för att det ska fungera. Det går inte att lägga den i mappar utan den läggs direkt på ipoden och dyker upp under rubriken film i ipod. Jag har ett antal filmer inlagda och de funkar kanon.

Mvh Carl

förstår inte riktigt hur du menar!? snälla förklara mer noggrant....

Hur gör ni när ni ska lägga in en dvd på datorn? Jag använder DVD-ripper, men då läggs en långfilm i massa olika filer i formatet vob som man sedan får göra om till mp4 i Videora. Kan man lägga in en dvd som en ända film på datorn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-20 23:18

torsson: läs Video FAQen, där finns svaret.

Jag har laddat ner provverisionen av PQ dvd. Jag har gjort om en film till mp4 med svensk text och det funkade hur bra som helst. Den gjorde bara om ca 5 min av filmen men det beror väl på att jag inte har köpt programet. Jag undrar bara att om man köper programet, kan man göra filmer i t. ex formatet 544*416? Jag kan inte få högre än 320*240 men det står i manualen att man ska kunna göra i 480*480.

1
Bevaka tråden