Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med diskutrymme

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har sökt efter detta problem, men hittar inget, men jag är ganska säker på att jag läst om det.

Det är så att jag vill flytta över lite filer till iPoden, men iPoden säger att diskutrymmet är fullt. Problemet är det finns 20 GB ledigt. Jag har en 40GB iPod, med 15GB musik och lite ströfiler. Den har varit fylld, men jag har tagit bort onödiga filer.

Vad ska jag göra? Vill gärna ha med mig lite filmer hem över julen...

..please

Försöker du lägga in filmerna vid iTunes eller? Försök istället att lägga in dem via utforskaren/finder. Om du redan försöker du betyder det att det _inte finns_ något utrymme kvar.

Försöker lägga in via utforskaren. Det finns plats kvar. iTunes säger att det finns plats, o egenskaper på enheten säger att det finns plats...

Mm men då går det väl att lägga in filerna?

Vad spelar det för roll att iPoden säger att den är full?

  • Medlem
  • 2005-12-21 22:56

Den tar ju inte emot filerna, tror inte att utforskaren whinar och sen tar emot ändå. Har en kompis som hade det där problemet, han fick dessvärre formatera om.. Förhoppningsvis finner du dock en bättre lösning, lycka till.

Prova genom att defragmentera iPoden, och lägg sedan över filerna som du vill flytta till iPoden.

Hoppas det funkar...

1
Bevaka tråden