Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kvalitet på shuffle?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är kvaliteten på ipod shuffle? Blir lite fundersam när man ser att teknikmagasinet ger 2 års garanti på allt i hela sitt sortiment (inkl alla andra mp3spelare, iriver, iaudio etc) men bara 1 år för ipod.
Vad beror det på? Måste ju finnas en orsak till varför man inte törs ge samma garanti på Ipod som alla andra märken och produkter.

Alla ipodar har ett års garanti. Jag har hört talas om en shuffle som har gått sönder av handsvett men annars har jag inte hört nåt dåligt direkt. Skulle inte tveka på kvaliteten om jag var du. Kolla på t.ex. ipod nano, den har nog också ett års garanti på teknikmagasinet.

Ja men det är ju just därför man tvekar. teknikmagasinet har alltså extra lång garanti på sina produkter, dom flesta affärer ger juinte 2 års garantin. men dom väljer att inte ge detta till ipod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-25 12:19

Jag tror det beror på att Apple säljer en försäkring som heter Apple Care (ger sammanlagt 2 års garanti), då vill nog inte Apple att Teknikmagasinet ska lämna 2 års garanti.

Nä det är faktiskt lite konstigt det här. Du kanske kan vandra in i nån Teknikmagasinetbutik och fråga dem?

  • Medlem
  • 2005-12-29 15:19

Enligt lag sä är affärer skyldiga att ge 2 års garanti på varorna, tror det är på väg att ändras till 3 nu vid årsskiftet. Så att teknikmagasinet säger att det är 1 års garanti är skitsnack.

1
Bevaka tråden