Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Programmet iTunes kunde inte öppnas. Ett okänt fel uppstod (-69)."

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta säger datorn (WinXP SP2) när jag försöker starta programmet. Det fungerade att starta för två dagar sedan.

Jag har testat att reparera och installera om iTunes (som är den senaste versionen, samma som fungerat tidigare), samt startat om datorn ett otal gånger. Jag har 30 GB ledigt på C-disken där iTunes är installerat. Det hela förefaller ologiskt, kan inte komma på några maskin- eller hårdvaruförändringar jag gjort.

Känns någon till detta eller har sett det på något annat forum? Skriv isåfall, snälla! Jag har alltid fnyst åt den ofta obefogade kritiken mot iTunes, men i det här fallet känner jag mig redo att sluta upp i fackeltåget.

Tack på förhand och god fortsättning!
David

iTunes är väldigt buggigt. Det finns inte mkt mer att göra än att formatera om hela datorn.

Jag antar att du skojar? Kollade på Apples Support-site utan lycka...

Nä jag skojar inte. Man kan hålla på och joxa hur länge som helst med att ta bort, kolla version, gå in i felsäkert läge, installera igen och hålla på. Till slut kanske det funkar, om man har tur. Men det enda sättet att helt säkert få det att fungera igen är att formatera.

Talar du om mitt specifika problem eller om buggar i iTunes generellt? Försökte söka utan lycka på iLounge, men såg inget om fel (-69)... Konstigt.

Jag talar genrellt eftersom att iTunes inte sällan upphör helt att fungera med diverse olika svårtolkade felkoder, som det oftast inte finns någon som helst dokumentation om. Förresten så undrar jag vad supporten svara om man ringer till dem... De kan ju knappast kräva en omformatering eller?

Förresten "okänt fel -69" är ett odefinierat fel som enligt programmerarna inte ska kunna inträffa, det är därför det inte är dokumenterat. Men nu inträffar det i alla fall och då står man där, om man inte är någon programmerare med tillgång till källkoden för iTunes.

Haha, vad överjävligt! Hursomhelst har jag rekat Apples egna iTunes-forum och jag är tydligen inte ensam om problemet. Just nu befinner jag mig på jobbet utan möjlighet att testa de två lösningar som föreslagits:

- Avinstalla QuickTime och installera det separat, eventuellt gör detsamma med iTunes

- Högerklicka på iTunes-ikonen och väl "Kör program som..." och ange något inloggningsnamn och lösenord jag förväntas ha. Detta ska tydligen fungera för de flesta även om lösningen får anses vara temporär.

Kom igen nu, Apple!

Uppdatering: Inga av de föreslagna lösningarna fungerade tyvärr, jag har även testat att köra ewido anti-malware, Ad-Aware och Spybot S&D som hittade en del, men inget som berörde iTunes.

Just nu tittar jag på Anapod, men vill att mitt iTunes ska fungera! Kan programmet utantill och gillar det skarpt, så går det här och händer!

Edit: stavfel.

Skrev ett mer utförligt inlägg på Apples egna forum, i hopp om fler svar. http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1413696 kolla in vettja!

1
Bevaka tråden