Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sorterar ni er musik?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena! Ny här hos er, hoppas jag postar denna fråga rätt

Hur sorterar ni era låtar på ipoden? Skapar ni en spellista för varje album lr en lista per grupp lr till och med en lista per genre? Jag har fn 1 lista/album o det e en del nu. Skulle det funka att peta in tex alla maden album i en o samma spellista!? Mao funkar album sorteringen sen ändå? Tänkte med låt nr osv.

Tacksam för svar

Niklas

Är det inte lättare om du skriver in all låtdata i id3-taggarna istället? där kan du skriva in låttitel, albumnamn, artist, spårnummer och mkt annat. Högerklicka på en eller flera markerade filer och välj visa info -> info

det gör jag......hur menar du. Ha en spellista med alla låtar.

Jag har inga spellistor, bara alla låter i en enda klump. Sedan sorteras de ju automatiskt efter artist och album på iPoden.

alright, de va de jag misstänkte. Bara att se till att alla låtar har den infon de behöver o peta in allt i samma mapp. Klockers. Tackar!!!

Jag har en spellista för varje artist men det spelar ju egentligen någon roll då jag ändå inte använder iTunes förutom när jag lägger över låtar till iPoden. Använder istället winamp eftersom det inte tar upp lika mycket av datorns prestanda som iTunes och där ligger låtarna i Alfabetisk ordning.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 17:45

det är helt klart värt att fixa id3-taggarna från början, annars har man ett jäkla arbete framför sig när man ska göra det.

Adam: varför göra en spellista med artistens namn, det finns ju under artister i iPoden?

Du måste nästan använda dig av spellistor när din iPod på 512 MB - 60 GB tar slut, annars vet man inte vad som kommer på iPoden och man kan få en otrevlig överraskning i örat när man promenerar!

hur gör man:'(? jag har vissa album rätt indelade men sen så finns dte flera låtar som bara ligger i vilket album man ska ta:'(

  • Medlem
  • 2006-01-20 22:35
Ursprungligen av lilla_b:

hur gör man:'(? jag har vissa album rätt indelade men sen så finns dte flera låtar som bara ligger i vilket album man ska ta:'(

Hur du fixar ID3-taggarna? Bara att skriva in i iTunes ju.

Själv har jag tagit på mig flera timmar att fixa taggarna, men nu är alla 2000 låtar perfekt. Komplett med all info och bilder! Nice...:)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-21 11:04

har också nästa 2000 låtar alla ordnade efter album.
så skönt att man har det gjort.

Jag kör stenhårt på spellistor, ordnade med prefix som"soundtrack", eller liknade. Vilket gör att man lätt hittar albumen, både i iTunes (där det ligger i mappar då, förstås) och på iPoden

1
Bevaka tråden