Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som testat Displex på iPod G5??

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-15 23:39

displex finns som sagt på teknikmagasinet och clas ohlssons för typ 40 spänn.. det följer med en trasa men den rekommenderas inte för framsidan (blir små repor), men fungerar nog bra för baksidan..

se mer här: http://www.99pod.se/ipod-video/53105-putsmedel-foer-smarepor-pa-displayen.html

Jag har en repa med regnbågsliknande färger. Kommer Displex att fungera på det? Jag har en tub här hemma, men iPoden är på lagning hos Apple så jag provade på min mobil, som har stora blaffor med sånna "regnbågsrepor". Det enda som hände var att jag fick fler repor som har samma regnbågsfärger.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-30 21:59
Ursprungligen av pontuslun:

Jag har en repa med regnbågsliknande färger. Kommer Displex att fungera på det? Jag har en tub här hemma, men iPoden är på lagning hos Apple så jag provade på min mobil, som har stora blaffor med sånna "regnbågsrepor". Det enda som hände var att jag fick fler repor som har samma regnbågsfärger.

Har din mobil en skärm i glas? Displex fungerar bara på skärmar av plast, som typ iPod o andra mobiler.. Fungerar fint på iPod om man är lite försiktig..

Det är en Sony Ericsson k500i. Skulle tro att det är plast, men inte helt säker.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2007-01-01 02:48

Ok men det finns jättemånga trådar här om displex.. Dom flesta använder det o det funkar fint, fast man måste ha lite tålamod när man putsar..

Hmm, vad är det för något man ska putsa med då? jag har prövat med papper med det blev bara fler repor :">

Fiberduk! Sån man får med glasögon.

Displex funkade perfekt på min 5G. Fick gnugga läänge dock, så ger er inte så lätt.

Bevaka tråden