Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har hört att batteriet til nano inte kommer funka i all evighet jag undrar har ni några tips om hur gör man så att batteriet till nano:n håller minst i 2 eller 3 år???.
Jag har hört att batteriet til nano inte kommer funka i all evighet jag undrar har ni några tips om hur gör man så att batteriet till nano:n håller minst i 2 eller 3 år???.
Det skall hålla för minst 400 hela uralddningar innan det blir dåligt så säg att du laddar den med en dags mellan rum så håller den 2år och 7 dagar. sedan funkar ju självklart batterit efter det men med nedsatt capacitet vårdar du det rätt håller det mycket längre.
st det jag jag kom på en sak til men hur gör så att ipoden inte laddas när man sätter i den i datron??? finns det nåt sätt att göra så att den inte laddas när man ska bara lägga in låtar till ipoden.
st det jag jag kom på en sak til men hur gör så att ipoden inte laddas när man sätter i den i datron??? finns det nåt sätt att göra så att den inte laddas när man ska bara lägga in låtar till ipoden.
Nope den laddas alltid eftersom det finns ström på usbn hela tiden. Enda gången den inte laddar om du stoppar in den är om batterit är fullt. Men varför bry sig om det batterit tar inte skda av sådant.Det är byggt för sådanna saker menar mobilens batteri laddar man som man vill men det blir inte dåligare för det. Det är samma med ipoden.
Man räknar antalet laddningscyklar. Batteriet har 400 laddningscyklar. 1 laddningscykel=när batteriet har laddats fullt. Laddar du det 1min per gång till och från tills det är fullt är det en laddningscykel, ladddar du det fullt allt på en gång är det också en laddningscykel. Det är det som är det fina med li-jon batterier