Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nanon kan inte uppdateras...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja

Jag behöver hjälp med att uppdatera min iPod Nano så att bildmaterialet visas på iPoden.
Men när jag markerade "Visa bildmaterial för album på din iPod" och sedan OK så fick jag det här meddelandet:

"iPod-enheten "mitt namn - Nano" kan inte uppdateras. Ett okänt fel uppstod (-50)."

Betyder -50 någonting eller, kod till felet? I så fall är det ju inte ett okänt fel.
Har prövat att uppdatera igen och koppla loss Nanon från datorn men -->> No succes!!!

Uppskattar verkligen hjälp

okänt fel betyder att felet inte ska kunna uppstå (enligt utvecklarna, därför har de inte definierat felet). Men det gör det tydligen ändå... Jag har ingen lösning till det här problemet och det har ingen annan heller. Men du kan försöka att

1. Installera om iTunes, QuickTime och iPod drivrutiner
2. Återställ iPoden
3. Formatera om datorn

Tack för tipset, hehe. Du tycks vara bra på att formatera om datorn så som du svarade på förra tråden också. Ja du, jag tänker i alla fall inte formatera om 360 GB bara för att iTunes inte fungerar. Men jag har en fråga. Om jag installerar om iTunes, kommer alla låtar att finnas kvar eller ej?

Låtarna har du ju kvar på hårddisken så de försvinner inte. Och det är sant, enda sättet att säkert fixa iTunes är att formatera om. Själv brukar jag formatera minst en gång i månaden (dock inte för iTunes skull).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-31 10:09

innan du formaterar om hela datorn (verkar lite drastiskt men kan ibland vara enda lösningen ) så testa en ordentlig uninstall av itunes. alltså tex med hjälp av ett program som söker igenom registret efter kvarglömda keys. typ "Your Uninstaller"

Att formatera om datorn för detta är uteslutet just nu.

Jag tänkte igenom lite om det här inlägget jag gjorde och kom fram till att ni kanske missförstod mig.
Problemet är inte att uppdatera själva ipoden (dvs. högerklicka och uppdatera) utan problemet är att iPoden kan inte uppdateras efter att jag bockat för "Visa bildmaterial för album på din iPod".

Men jag har ändå ett par frågor:
xtreme -> #1: Kommer alla låtar att försvinna om jag avinstallerar iTunes och sedan installerar om det?
#2: Vart hittar man tex. "Your Uninstaller"?

#1 Nej de försvinner inte
#2 Sök på Google

1
Bevaka tråden