Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fullt batteri på 10 minuter

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-30 15:56

Idag fick jag äntligen min ipod hem. Först när jag kopplar in den i datorn så hänger den sig i språkmenyn, då gör jag som det står i manualen att hålla inne menu + mitten.

Då startas den om och börjar äntligen att laddas.

Men nu har jag haft den i 10 minuter och det är redan full laddat (kontakt symbol).
Har jag fått en begagnad eller? Har inte kopplat loss den än, låter den stå i några timmar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-30 16:03
Ursprungligen av Hung:

Idag fick jag äntligen min ipod hem. Först när jag kopplar in den i datorn så hänger den sig i språkmenyn, då gör jag som det står i manualen att hålla inne menu + mitten.

Då startas den om och börjar äntligen att laddas.

Men nu har jag haft den i 10 minuter och det är redan full laddat (kontakt symbol).
Har jag fått en begagnad eller? Har inte kopplat loss den än, låter den stå i några timmar.

Nej, det har du nog inte.
min nano var också så där när jag fick den. lät den stå i 4 timmar.

  • Medlem
  • 2005-12-30 16:12

Okej tack, började svettas.

Här står det mer om iPodarnas batterier
http://www.apple.com/se/batteries/

loool blev du orolig för att batteriet laddas upp snabbt? Förresten så lär det nog synas på iPoden om den är använd...

  • Medlem
  • 2005-12-30 23:47
Ursprungligen av Se[BBB]e:

loool blev du orolig för att batteriet laddas upp snabbt? Förresten så lär det nog synas på iPoden om den är använd...

Får man en refurbished (eller renoverad) som man får när man haft den inne på lagning t.ex. så syns det nog inte eftersom ytterhöljet byts ut så att den ser sprilans ny ut.

Ursprungligen av andis:

Får man en refurbished (eller renoverad) som man får när man haft den inne på lagning t.ex. så syns det nog inte eftersom ytterhöljet byts ut så att den ser sprilans ny ut.

Byter dem både fram och baksida, eller? De flesta som lämnat in sina ipods för tex döda pixlar har fått nya serienummer, altså ny baksida iaf.

  • Medlem
  • 2006-01-01 16:21
Ursprungligen av simonklinga:

Byter dem både fram och baksida, eller? De flesta som lämnat in sina ipods för tex döda pixlar har fått nya serienummer, altså ny baksida iaf.

Du får för det mesta en helt annan iPod än den du lämnat in, därav ett annat serienummer. Samma sak gäller om du lämnat in den för batteribyte, då får du med största sannolikhet inte tillbaka "din" ipod utan en som någon annan lämnat in för reparation tidigare.

  • Medlem
  • 2006-01-02 16:04

Ursprungligen av attilavencel:

Det låter inte så bra... Hur säker är du på detta, att man får en begagnad tillbaka som någon annan har haft?

"Note: iPod equipment that is sent in for battery service or service requiring other repairs will be replaced with functionally equivalent new, used, or refurbished iPod equipment. You will not receive the same iPod that was sent in for service."

http://depot.info.apple.com/ipod/

"Will the data on my iPod be preserved?
No, your songs and files will not be transferred to your replacement iPod. Please backup important files, and remove all data from your iPod before sending it to Apple.

Will my iPod personalization be preserved?
If your original iPod was personalized by Apple, your replacement iPod will be automatically personalized with same text. If your original iPod was custom laser engraved by another company, your replacement iPod will not be personalized. "

http://www.apple.com/se/support/ipod/service/battery/

Ursprungligen av andis:


Will my iPod personalization be preserved?
If your original iPod was personalized by Apple, your replacement iPod will be automatically personalized with same text. If your original iPod was custom laser engraved by another company, your replacement iPod will not be personalized. "

Oh, skönt att veta! Läste någon annanstans att en graverad iPod kommer ersättas med en ograverad om man lämnar in den. Tack för länken

Ursprungligen av andis:

Du får för det mesta en helt annan iPod än den du lämnat in, därav ett annat serienummer. Samma sak gäller om du lämnat in den för batteribyte, då får du med största sannolikhet inte tillbaka "din" ipod utan en som någon annan lämnat in för reparation tidigare.

Jag får min iPod helt utbytt, men jag har kvar kartongen till den trasiga och har registrerat den på apple, så den är "min". Kan apple gå in på mitt konto och ta bort den om de ska skicka den till nån annan?

Det visste jag inte att de gjorde. Isf borde man ju kunna få tag på höljen att sätta på.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det visste jag inte att de gjorde. Isf borde man ju kunna få tag på höljen att sätta på.

Frågan är ju bara hur lätt det är att applicera dem...

Haha Sebbe, ditt favoritord måste vara lol eftersom att du använder det i typ varannat inlägg

Ursprungligen av thecrazy88:

Haha Sebbe, ditt favoritord måste vara lol eftersom att du använder det i typ varannat inlägg

Han är väl datanörd som alla andra i hans (min) ålder

^^ nä det är sant.

Jag skriver mycket inlägg på engelska/amerikanska forum därav mina "lol" De används mycket där. Fast forumet där jag är mest aktiv på är här. Annars kan man träffa mig på www.revogaming.net och för ett tag sen slutade jag skriva på www.dsgaming.co.uk (nåt krångel med internet som gör att sidan inte funkar för mig har snackat med administratören men han kan inte fixa det).

Och till ekko: datanörd passar nog in ganska bra. Jag har här hemma ca 10 datorer (håller inte räkningen riktigt). Fast då är det gamla datorer, bl.a. två Amiga 500, Commodore 64, en 486:a, en Macintosh LC och lite nyare maskiner också

Förresten så kan jag programmering också. Fast bara basic (qbasic) så det är lite outdated.

..och där gick vi från laddning till självbiografi

Alla iPodar sm man får är redan fulladade

Ursprungligen av allebaggen:

Alla iPodar sm man får är redan fulladade

Ehh, nej...

1
Bevaka tråden