Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Precis köpt en ipod video 30gb och har några frågor, är inte så tekniskt lagd om vi säger så
Skulle vara underbart om någon orkade svara på dom!

1. Hur blir bildkvalitén om man spelar upp ipoden på tvn via en kabel, okej eller helt värdelöst??

2. Ska köpa mig ett surroundsystem snart och funderar lite på om man kan spela upp ipoden på det genom att koppla docken, via en kabel, in i dvd/recievern som följer med?? Eller måste man ha en lös reciever?

3. Funkar samma kabel till både tv och stereo?

  • Medlem
  • 2006-01-01 14:44

1. Det beror på hur du kodar dina filmer. Kodar du med bästa möjliga upplösnig och kvalite blir kvaliteten på TV'n mer än helt ok.

2. Det borde funka, eftersom det finns en line-out på dockan. Har du bara en analog ljudingång på recivern funkar det fint.

3. Inte helt säker, men tror inte det. Dock är ljudkablar inte särskilt dyra (30-40kr).

1. Kan jag inte svara på för jag har inte testat själv ännu. Om du söker lite på forumet så kan du hitta bilder på hur det ser ut.
2.Jag kör med monster icable till min förstärkare. Det är 2 vanliga rca i ena änden som du kopplar till förstärkaren den andra delen har ett miniuttag som går in i podden eller dockan. Antar att det är ett kompaktsystem du ska köpa? På system där förstärkare har dvd:n inbyggd brukar det inte finnas så många in och utgångar. Spana in baksidan först;)
Mvh Pralina

ang trean så kan man ju koppla in tv:n till ipoden och sen koppla stereon till tv:n.

  • Medlem
  • 2006-01-01 16:34

Tjena!
1. Vilken kabel ska man ha mellan stereo och ipod för bästa ljudkvalité?? (Läst just någon om iPod AV-kabel och stereoljudkabel)
2. Kan man ladda ipoden samtidigt som man spelar musik om man har en dockningsstation?
3. Vad tycker ni som har en dockningsstation.. är det värt det eller är det lite onödigt?
Tack!

  • Medlem
  • 2006-01-02 17:33

Josef:

1. Det finns bra kvalitetssladdar på www.apple.se för sånt...
2. Ja, den laddas automatiskt när den stoppas i dockningsstationen om den är inkopplad till ett EL-uttag eller datorn... (EL-uttag är att rekommendera)
3. En docka är ett utomordentligt bra tillbehör. Rekommenderar det starkt.

/Johan

1
Bevaka tråden