Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod video säkerhetskopia

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-01 18:26

Hur gör man för att ta en säkerhetskopia på allting på sin ipod?? vore ju trist om den slutade fungera och man har lagt ner 100år på att fixa låtar, videos osv.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 18:32

all musik, podcast ock sånt på iTunnes har jag sparat ner på några dvd skivor.
om datan skulle pajja eller not sånt..

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 18:38

funkar väl om man inte har så mkt. musik. Ja har bara ca.15 gb på datan

^^ lol jag har nästan 350 gb...

Använd t.ex. yamipod för att överföra låtar till datorn från ipoden.

• Medlem
  • 2006-01-01 23:55

LoL! hahahaha,

okej.. de finns säkert nå här fråga nån stans i detta forum men ja slinker in en fråga här, vi ska radera hårddisken på datorn å då följer ju också musik med men ja har allt på min ipod, kan man då föra tillbaka musiken till datorn med itunes?? ursäkta om ja frågar på fel ställe:P

Ursprungligen av wezztar:

okej.. de finns säkert nå här fråga nån stans i detta forum men ja slinker in en fråga här, vi ska radera hårddisken på datorn å då följer ju också musik med men ja har allt på min ipod, kan man då föra tillbaka musiken till datorn med itunes?? ursäkta om ja frågar på fel ställe:P

Du kan inte föra över musiken från iPod till dator med hjälp av iTunes, ett så kallat tredjepartsprogram fixar det. Sök på YamiPod.

• Medlem
  • 2006-01-02 14:39

men alltså en säkerhetskopia på filerna som finns på ipoden. Så att man kan lägga in dessa filer på tex. en ny ipod (för att man klantat sig och tappat den tex.).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:17

ja, det är ju det han säger. kopiera musiken från ipoden till datorn så är den ju "säkerhetskopierad"

• Medlem
  • 2006-01-05 01:49

Ok.. synd att det är sånt krångel med en del grejer.. någon som vet om man förlorar kvalite när överföring med yamipod sker?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-05 02:58
Ursprungligen av Josef:

Ok.. synd att det är sånt krångel med en del grejer.. någon som vet om man förlorar kvalite när överföring med yamipod sker?

Såvitt jag vet kan man kopiera iPod hårddisken rakt av och sedan överföra användardata till en helt ren iPod. Har gjort så med alla mina låtar till Ipod 3g, iPod Photo, iPod nano. Har fungerat varje gång och inget extraprogram har krävts. Men det fungerar bara med en ren iPod antar jag. Har inte heller haft några kopieringsskyddade filer, vet inte hur det fungerar med sådana.

• Medlem
  • 2006-01-05 17:20

aha ok! tack för svaret! låter riktigt smidigt! du menar att du bara kopierar innehållet i ipoden (i utforskaren) till datorns hårddisk eller en extern hårddisk? (jag trodde att detta inte fungerade eftersom man ej ser några musikfiler när man är inne på ipoden i i utforskaren.)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-05 20:08
Ursprungligen av Josef:

aha ok! tack för svaret! låter riktigt smidigt! du menar att du bara kopierar innehållet i ipoden (i utforskaren) till datorns hårddisk eller en extern hårddisk? (jag trodde att detta inte fungerade eftersom man ej ser några musikfiler när man är inne på ipoden i i utforskaren.)

Ja, jag bara drog filerna till min lokala hårddisk från iPod-disken. Kommer inte exakt ihåg vad biblioteket med användarfilerna heter, men de var namngivna med ganska självförklarande namn.

• Medlem
  • 2006-01-05 21:59

ok det ska jag också göra. grymt skönt att slippa böka med något extra program. Stort tack ridax!

• Medlem
  • 2006-01-07 02:51

jag lyckades inte göra någon säkerhetskopia på min ipod video. Det står nåt om att "notes" inte går att kopiera. Men drar man mapparna var för sig så funkar det.. dock blir bara den totala storleken 794kilobytes på det jag kopierat.. (detta trots att ipoden innehåller 20GB musik).. klart mysko.. ridax: vet du (eller nån annan) hur man kommer tillrätta med detta? eller funkar det kanske inte för just ipod video?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-07 10:27
Ursprungligen av Josef:

jag lyckades inte göra någon säkerhetskopia på min ipod video. Det står nåt om att "notes" inte går att kopiera. Men drar man mapparna var för sig så funkar det.. dock blir bara den totala storleken 794kilobytes på det jag kopierat.. (detta trots att ipoden innehåller 20GB musik).. klart mysko.. ridax: vet du (eller nån annan) hur man kommer tillrätta med detta? eller funkar det kanske inte för just ipod video?

Har du provat att gå in i Foler Options i Windows och välja att visa alla filer?

• Medlem
  • 2006-01-07 15:46

Tack för tipset!
Provar jag att kopiera hela ipoden så säger den att "notes" inte går att kopiera, men kopierar man mapparna manuellt en och en så går det att kopiera alla. Storleken på det kopierade på hårddisken på datorn blir lika med storleken på ipodens filer så detta verkar fungera fint! Något man också kan göra är att spela upp musiken jag kopierat från ipoden till hårddisken direkt från hårddisken. Utifrån detta behöver man ju inte program som Yamipod. (Dock kanske Yamipod sorterar upp musiken bättre?) Tack för all hjälp! detta har sparat massor av tid

• Medlem
  • 2006-04-27 09:43

Någon som har provat detta "hela vägen"? Dvs. att föra över musik från en säkerhetskopierad IPOD VIDEO på detta sätt till en helt ny ren ipod? Funkar det bra? och får man med alla spellistor och annat?

1
Bevaka tråden