salut
har sökt igenom forumet och hittat en del lite äldre trådar om försäkringar...behöver lite klarhet ändå..
så här det:
fick för en månad sen min tredje ipod på sibas försäkring, en g5..den treårsförsäkringen går ut inom två månader..nu är frågan hur jag ska försäkra min ipod med kravet att den täcker hela ipoden?
ringde och kollade med både solid och siba om försäkringen täcker batteriet ifall det skulle prestera dåligt, siba sa ja, solid sa nej. "litar" på solid där..har för mig att det är så också.
någon applecare kan det inte bli eftersom min g5 räknas som en tre år gammal ipod..applecare måste ju tecknas innan garantin går ut..
jag är väldigt nöjd med den försäkring jag haft på siba(uppenbarligen), men med tanke på att betteriet på mina tidigare ipods alltid presterat kasst efter ett tag vill jag ha något som täcker hela ipoden..
hur är det med hemförsäkringen; och något med tilläggsföräkring(allrisk), jag läst om i några andra trådar? kan jag ha ipoden försäkrad där igenom?..(får ringa folksam och kolla kanske...). fast där säger min bruder, som jobbar på trygghansa, att tekniska fel inte täcks..och så snackar han något om avskrivnig och att värdet på ipoden sjunker och en massa annan mumbo jumbo som jag inte fattar ett skit av...men han råder mig att ha kvar sibas försäk. iaf..
om ja nu stannar hos siba undrar jag också hur det är med byte av batteri på g5, kan va lite tidigt att fråga kanske men ändå...det ska väl gå att byta batteriet själv för en 4-500 spänn?
och så hoppas jag detta är postat i rätt forum.........