Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fösäkring/Batteri-fråga, G5

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-01 19:30

salut
har sökt igenom forumet och hittat en del lite äldre trådar om försäkringar...behöver lite klarhet ändå..

så här det:
fick för en månad sen min tredje ipod på sibas försäkring, en g5..den treårsförsäkringen går ut inom två månader..nu är frågan hur jag ska försäkra min ipod med kravet att den täcker hela ipoden?

ringde och kollade med både solid och siba om försäkringen täcker batteriet ifall det skulle prestera dåligt, siba sa ja, solid sa nej. "litar" på solid där..har för mig att det är så också.
någon applecare kan det inte bli eftersom min g5 räknas som en tre år gammal ipod..applecare måste ju tecknas innan garantin går ut..
jag är väldigt nöjd med den försäkring jag haft på siba(uppenbarligen), men med tanke på att betteriet på mina tidigare ipods alltid presterat kasst efter ett tag vill jag ha något som täcker hela ipoden..

hur är det med hemförsäkringen; och något med tilläggsföräkring(allrisk), jag läst om i några andra trådar? kan jag ha ipoden försäkrad där igenom?..(får ringa folksam och kolla kanske...). fast där säger min bruder, som jobbar på trygghansa, att tekniska fel inte täcks..och så snackar han något om avskrivnig och att värdet på ipoden sjunker och en massa annan mumbo jumbo som jag inte fattar ett skit av...men han råder mig att ha kvar sibas försäk. iaf..

om ja nu stannar hos siba undrar jag också hur det är med byte av batteri på g5, kan va lite tidigt att fråga kanske men ändå...det ska väl gå att byta batteriet själv för en 4-500 spänn?

och så hoppas jag detta är postat i rätt forum.........

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 19:41

Jag hadde för mej att försäkringen täcker batteriet,
menar du g5? den har inte funnits i 3 år.

• Medlem
  • 2006-01-01 19:59

inte sibas, inte enligt solid iaf, som har hand om sibas försäkringar...

det jag menar är att min nya ipod, en g5, räknas som den ipod jag först köpte, sen om det kallas så på försäkrings/garanti språk vet ja inte...
iaf, den ettårsgaranti jag fick med min första ipod gäller fortfarande, dvs gäller inte alls längre...var själv inte säker på hur det låg till med garantin...fick det dock bekräftat av apple när jag ringde och frågade om applecare.

Jag köpte min iPod Video på Hifibutiken i Stockholm och köpte också tilläggsförsäkring för totalt 5 år! Den ska gälla för batteri och hårddisk, men tyvärr inte brand eller stöld.

1
Bevaka tråden