Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny nano våren -06?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-01 20:42

Tänkte bara höra om det är någon som vet när apple brukar komma med sina uppgraderade/nya iPods? Hösten eller våren? Ska köpa en nano hade jag tänkt, men om det inte dröjer jättelänge innan nyheter droppar in på hyllorna så kanske jag kan hålla mig till tåls...:)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-01 20:45

Tar säkert ett tag innan de uppgraderar nano. De skulle enligt vissa rykten ha en ny shuffle den 10 januari.

  • Medlem
  • 2006-01-01 21:34

Okej, är 10 januari datumet när de släpper info om nyheter etc? Kan ju vara kul att se vad som komma skall...

Ursprungligen av Mari:

Okej, är 10 januari datumet när de släpper info om nyheter etc? Kan ju vara kul att se vad som komma skall...

Apple släpper aldrig någon nyhet om vad som komma skall - det är alltid lite av en överraskning

Jag har nu sålt min kära gaaaaamla mini och hade tänkt vänta på en Nano G2.

Jag kan alltså bli tvungen att vänta ett tag?

ja det kan du. Det lär nog ta ett litet tag. Tvekar på att det kommer redan nästa år men jag har inte så stor erfarenhet av apple-release och vet inte hur ofta de brukar släppa ny modeller.

Det verkar som om en release hysteri har brytit ut. 1 Apple säger aldrig i förväg vad de ska presentera - ganska uppenbart varför. 2 Det kommer antagligen en nano G2 och G3 och kanske till och med en G4 - de kommer antagligen förändras i både form och design så väl hårt som mjuk. 3 När man väl köpt en iPod, märker man snabbt att man önskar att man gjort det tidigare - de äger.

Ursprungligen av simonklinga:

3 När man väl köpt en iPod, märker man snabbt att man önskar att man gjort det tidigare - de äger.

så sant så sant men samtidigt märker man att man önskar att man gjort det senare - den nya modellen släpps tre veckor efter att man köpt sin ipod.

  • Medlem
  • 2006-01-02 17:44
Ursprungligen av Se[BBB]e:

så sant så sant men samtidigt märker man att man önskar att man gjort det senare - den nya modellen släpps tre veckor efter att man köpt sin ipod.

Ja det är ju just det man är lite rädd för (som early adopter av olika tekniska prylar). Men nanon är ju läcker som den är, det är bara det att det alltid känns lite snopet att köpa något och kort därefter märka att det finns en uppgradering/förbättrad produkt istället för din.:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 22:41

minipod: du lär få vänta länge

Ursprungligen av xtrem:

minipod: du lär få vänta länge

Okej!

Motiverande svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:39
Ursprungligen av minipod:

Okej!

Motiverande svar

det är väl ganska uppenbart att det inte kommer en ny nano efter endats typ 5 månader när nano "G1" säljer slut överallt.

Ursprungligen av xtrem:

det är väl ganska uppenbart att det inte kommer en ny nano efter endats typ 5 månader när nano "G1" säljer slut överallt.

Nej det låter faktiskt osanolikt att en "ny" nano släpps direkt efter den gamla, vad skulle apple tjäna på det när den nuvarande går åt som smör i solsken? Däremot skulle det vara kul att se om dom kanske kunde sänka priset ett par kronor innom låt oss säga,5 månader?

  • Medlem
  • 2006-01-01 23:30

Hoppas det inte är snart iaf. Vill inte känna att min nano är gammal.

Ursprungligen av Hung:

Hoppas det inte är snart iaf. Vill inte känna att min nano är gammal.

Ingen större fara att den är "gammal"... Fortfarande högaktuell och eftertraktad produkt, b la utsedd till årets iPod av macfebers läsare!
Tidigast jag kan tänka mig att det dyker upp någon ny nano är hösten 06 eller senare...

Som sagt.. bara ett fåtal personer på Apple som vet vad som sker bakom kulliserna!
Jag ser fram emot den 10e Januri iaf... Med stor förväntan

  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 11:10

Jag sitter på en sliten mini, och jag vil också ha en ny nano.
fast minnet är för litet

  • Medlem
  • 2006-01-04 13:20

Jag har ganska nyligen börjat kolla in nanon som ny pod för egen del, så hur länge har den funnits på marknaden då?

Ursprungligen av Mari:

Jag har ganska nyligen börjat kolla in nanon som ny pod för egen del, så hur länge har den funnits på marknaden då?

Sen den 7:e September 2005 om jag minns rätt.

1
Bevaka tråden