Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ladda ipoden och tanka samtidigt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare jag har beställt en ipod, och jag undrar när man skall ladda den första gången kan man lägga in låtar på den undertiden som den laddar eller blir det sämmre uppladdat då? är det bättre att låta den ladda ifred?

MVh.. Krille:confused:

Hej, välkommen hit!

Eftersom din iPod laddas via USB-porten kan du samtidigt tanka över låtar till din iPod.

Jag laddar alltid och meckar samtidigt, väldigt praktiskt! Sedan har både min och mina kompisars iPodar varit laddade när vi fick dem så det är bara att köra på.

Man behöver inte ens ladda ipoden när man får den, den är redan delvis laddad. Bara tanka över några låtar snabbt med datorn, koppla loss och njut av din nya iPod. Inte ska den behöva sitta alldeles ensam vid datorn Det gör inget om man inte laddar den första gången, det sliter inte på batteriet eftersom det är ett litiumjonbatteri. Det enda man ska undvika är att ladda ur batteriet helt. Annars kan man ladda det hur ofta eller sällan man vill utan att försämra livstiden.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 05:43
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Man behöver inte ens ladda ipoden när man får den, den är redan delvis laddad. Bara tanka över några låtar snabbt med datorn, koppla loss och njut av din nya iPod. Inte ska den behöva sitta alldeles ensam vid datorn Det gör inget om man inte laddar den första gången, det sliter inte på batteriet eftersom det är ett litiumjonbatteri. Det enda man ska undvika är att ladda ur batteriet helt. Annars kan man ladda det hur ofta eller sällan man vill utan att försämra livstiden.

Apple rekommenderar ioförsig att man laddar sin ipod tre timmar när man får den för optimal prestanda.

...

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Man behöver inte ens ladda ipoden när man får den, den är redan delvis laddad. Bara tanka över några låtar snabbt med datorn, koppla loss och njut av din nya iPod. Inte ska den behöva sitta alldeles ensam vid datorn Det gör inget om man inte laddar den första gången, det sliter inte på batteriet eftersom det är ett litiumjonbatteri. Det enda man ska undvika är att ladda ur batteriet helt. Annars kan man ladda det hur ofta eller sällan man vill utan att försämra livstiden.

Jag som trode att det var bäst att ladda ur hela batteriet innan man laddar igen, :rolleyes: vet inte vart jag har hört det men tack för svaren!

Ursprungligen av krilljon:

Jag som trode att det var bäst att ladda ur hela batteriet innan man laddar igen, :rolleyes: vet inte vart jag har hört det men tack för svaren!

Så är det med gammeldags/billiga laddningsbara batterier.

Är du säker på att det även är så med nya ipodar? isf snackar Apple skit

  • Medlem
  • Robertsfors
  • 2006-01-05 09:39
Ursprungligen av Se[BBB]e:

Är du säker på att det även är så med nya ipodar? isf snackar Apple skit

ipoden är laddad när man får den, men den har oftast förlorat lite ström tiden mellan att den laddats hos Apple och att du köper den. alltså har du inte full kraft i din ipod då du nyköpt den... (den är alltså laddad, men strömmen försvinner fortare första gången om du inte laddat den)

det är iaf vad jag fått reda på

iPoden laddar iofs inte när den uppdateras.

1
Bevaka tråden