Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klusterstorlek på iPod 5g 30gb som är windowsformaterad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vara tacksam om någon kunde svara på hur stora kluster det är på 30 gb video ipod som är windowsformaterad. Ipoden kraschade så jag kör chkdsk på den nu och är uppe i 100000 kluster efter ca 8 timmar. Så är jag nära mållinjen eller skall det tuggas i ett par dygn?

Varför kör du chkdsk om jag får fråga? Känns det nödvändigt?

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Varför kör du chkdsk om jag får fråga? Känns det nödvändigt?

Lite vad jag tänkte också.

Jag fick ett problem idag som gjorde mig bekymrad. Jag har haft min Ipod i 3 dagar och grejat med en massa musik. Extremt försiktig med den. Anslöt den idag som extern enhet från min XP maskin. Fungerade. Kopierade ett bib från XP till den. Gick i 2 sek sedan sa den att något vad skadat o den skapade mappen gick ej att accessa ej heller att ta bort. En liten ikon dök upp nere till vänster som sa att jag skulle köra chkdsk på Ipoden.

innan jag gjorde mer så blev min Ipod ominitierad o alla filer överfördes igen. Skumt beteende o inte särskilt förtroendeingivande.

Ska det vara så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-04 10:28

Kör inte chkdsk på den.

Alla diskhantering ska endast ske av Apples Ipod Updater för att undvika problem.

1
Bevaka tråden