Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är inte iPod nano reklamen kul...

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-03 13:51

Jag vet inte hur många gånger jag kollat in nano bannern/slingan som går i överkant på den här sidan. Många gånger är det i alla fall, och jag har först nu märkt att det står "upp till 1000 lätar. Omöjligt liten." Alltså lätar och inte låtar. Jag har så totalt fokuserat på att kolla in själva nanon i slingan så jag har liksom bara som i trans översatt lätar till låtar i huvudet och inte noterat det utbytta å:et. Så snygg är den alltså nanon....man blir som hypnotiserad och missar det enklaste stavfel .

jag har länge funderat på om den slingan kommer från apple och om apple inte kollar så att saker stämmer innan de lägger ut dem.

det där har jag inte märkt förrens nu..

• Medlem
  • 2006-01-03 14:06
Ursprungligen av Se[BBB]e:

jag har länge funderat på om den slingan kommer från apple och om apple inte kollar så att saker stämmer innan de lägger ut dem.

Jag kollade in apple.se och där stod det låtar (inte exakt samma slinga men det kanske står ä där om den rullar där också - men dom borde märkt det för länge sen känns det som i så fall.)

• Oregistrerad
  • 2006-01-03 14:11

Jag har också funderat på det, jag hade till och med ett inlägg skrivet, fast det blev inget

• Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-03 14:12

Det är en banner som kommer från Frankrike där vissa Appleannonser görs. Och de har varit felstavade sedan Nanon släpptes ... Med andra ord så är det inget som iPod.se kan göra.

Samma annons finns även på systersajten 99Mac.se, lika felstavad

• Medlem
  • 2006-01-03 14:25
Ursprungligen av Ree_Tab:

Det är en banner som kommer från Frankrike där vissa Appleannonser görs. Och de har varit felstavade sedan Nanon släpptes ... Med andra ord så är det inget som iPod.se kan göra.

Samma annons finns även på systersajten 99Mac.se, lika felstavad

I see. Det är med andra ord inte svenskar som skrivit den där bannertexten. Då kan säkert ä och å bli lite förväxlade kanske.

• Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-03 14:39

Jag skulle nog våga påstå att så är fallet ja, tyvärr :/

Jag märkte det faktiskt idag. Kul! Ett så professionellt företag som inte ens kollar sina stavfel - ändå om de jobbar med andra företag som tex den i Frankrike. Men de har nog fullt upp med sin vackra Nano istället. Vem bryr sig om stavfel när man har Nanon?

• Oregistrerad
  • 2006-01-03 19:25
Ursprungligen av IlCapo:

. Vem bryr sig om stavfel när man har Nanon?

Vi, tydligen!:p

Ursprungligen av Dava:

Vi, tydligen!:p

Haha, rena stavningspolisena.

Men bra uppmärksammat faktiskt, la inte märket till det förs nu jag heller.

• Medlem
  • 2006-01-04 13:36

Jackman//

Hmm...ja man kanske är lite stavningspolis när man själv sitter och skriver mycket dagarna i ända. Det blir liksom en grej av bara farten då...;-)

Ursprungligen av Mari:

Jackman//

Hmm...ja man kanske är lite stavningspolis när man själv sitter och skriver mycket dagarna i ända. Det blir liksom en grej av bara farten då...;-)

Hehe, precis

Ägnar stora delar av min tid sittandes vid diverse forum, man blir lite polis efter ett tag, helt klart

Haha, nu kan jag inte sluta kolla på den hahaha

• Medlem
  • Harestad
  • 2006-01-04 15:43

Saken har även diskuterats här, sedan iallafall den 25e september:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=85451&highlight=l%E4tar

Jag kanske ser fel men står det Från eller Frän 1995kr???

Det är från men pricken på å:t är myysko

1
Bevaka tråden