Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död G4?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-04 11:26

Hej allesammans!
Fick nyss en G4 av min kompis som han haft problem med, han sa att den låst sig och startat om sig etc. Iaf, fick hem den idag och provade först med att starta den, hände inget när jag varken höll inne Menu eller Play/Pause..

Så jag provade att trycka i laddaren, då kom Apple-loggan upp en liten stund, sedan försvann denna. Nu har den laddat kanske 15-20 minuter och jag provade att starta poden, men den är stendöd. Enda livstecknet jag fått är loggan när jag satte den på lagning..

Som den totala nybörjare jag är på iPod ställer jag frågan till er - vad tror ni är fel? Innan garantin gick ut (30e Nov 05) hade min polare inne den hos Apple och de fixade buggen med omstart/låsning, men sen blev den konstig igen nån vecka eller två innan jul.

All hjälp mottages tacksamt! Mvh Björn

EDIT:: Provade nu att köra en reset enligt guide, disken spinner upp och loggan kommer fram, efter en liten stund hörs ett litet, litet knakande/rispande ljud som försvinner, disken fortsätter spinna, sen kommer ljudet igen, det slutar och disken spinner vidare för att efter en stund sakta varva ner igen..

1
Bevaka tråden