Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krångel med min iPod mini

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-05 16:24

Igår kväll så råkade jag vara ute och gå och köra slut på batteriet.

Satt det på laddning när jag kom hem. Men då visas bara appleloggan, sen en ledsen ipod med varningstriangel, samt att en laddningsbild kommer upp där det inte händer något.
Laddningsbilden är helt fast.

Om jag istället tar laddningsadaptern (220V) och ansluter bilder ingen laddningsbild, utan ett
batteri med en varningstriangel. och sen börjar det om med appleloggan, ledsen ipod och batteri med varning, hela tiden.

Jag har låttit den ligga så i några timmar.
Jag har också försökt nollställa den (reset).

Är det någon som vet vad det är för fel och vad jag ska göra åt det?

/dew

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-06 09:50

testa att låta den ladda ur. får du kontakt med datorn? isf kan du ju testa att göra en restore.

men du får upp alla möjliga felmeddelanden. låter inte bra.

  • Medlem
  • 2006-01-06 13:52
Ursprungligen av xtrem:

testa att låta den ladda ur. får du kontakt med datorn? isf kan du ju testa att göra en restore.

men du får upp alla möjliga felmeddelanden. låter inte bra.

nej, jag får inte kontakt med datorn.
jag får testa att låta den ladda ur och sedan sätta in den i datorn.
hittade igår att ipodmini ver2 kunde få detta problem om batteriet laddades ut helt.
först skulle man testa som jag redan gjort.
sen som du sa, låta den ladda ur, får man kontakt med datorn, ska man återställa ipoden.
går inte detta så är ipoden bara 6 mån snart, så jag har garanti kvar.

jag har ungefär samma problem som dig dew ,ladd ikonen visas fast det laddar inte... äpplet syns osv.. men när jag har låtit den ligga ett tag (ibland!!) så börjar den ladda o kopplas upp mot itunes,,,skitskummt

dock!, så funkar det i säg...7 av 10 fall att ladda i min hemmabyggda "rese-laddare" med ett 9 voltsbatteri

e det nån som har nått direkt svar på vad som är fel?

Ursprungligen av aekiey:

jag har ungefär samma problem som dig dew ,ladd ikonen visas fast det laddar inte... äpplet syns osv.. men när jag har låtit den ligga ett tag (ibland!!) så börjar den ladda o kopplas upp mot itunes,,,skitskummt

dock!, så funkar det i säg...7 av 10 fall att ladda i min hemmabyggda "rese-laddare" med ett 9 voltsbatteri

e det nån som har nått direkt svar på vad som är fel?

de blir ju lite off-topic nu men skulle du kunna posta en bild på din egna reseladare??
vore kul

  • Medlem
  • 2006-01-23 17:26

ipod mini FEL

jag har en ipod mini, och när ja ansluter den till datorn dyker den inte upp i itunes. det kommer bara upp en ruta, som de gör me en vanlig mp3. bärbardiskenhet. och så öppnar den mappen. blev bara så när jag skulle ansluta den idag. har testat att restora ipoden men ingen framgång. någon som vet va felet är och vad man ska göra åt saken ?

  • Medlem
  • 2006-01-23 20:18
Ursprungligen av dew:

Igår kväll så råkade jag vara ute och gå och köra slut på batteriet.

Satt det på laddning när jag kom hem. Men då visas bara appleloggan, sen en ledsen ipod med varningstriangel, samt att en laddningsbild kommer upp där det inte händer något.
Laddningsbilden är helt fast.

Om jag istället tar laddningsadaptern (220V) och ansluter bilder ingen laddningsbild, utan ett
batteri med en varningstriangel. och sen börjar det om med appleloggan, ledsen ipod och batteri med varning, hela tiden.

Jag har låttit den ligga så i några timmar.
Jag har också försökt nollställa den (reset).

Är det någon som vet vad det är för fel och vad jag ska göra åt det?

/dew

Det blev så efter att pratat med apple, att jag fick skicka in min ipod mini.
Detta var ett fel som kunde uppstå i ipod mini ver2. Typ ett produktionsfel om man kör helt slut på batteriet.
Så det gick på garantin.
Borde få den eller någon annan imorgon.

/dew

  • Medlem
  • 2006-01-27 06:31

Det slutade lyckligt.
Jag fick en sprillans ny ipod.
Perfekt.

Fick dessutom en ipod 60gb G5, för 2 veckors sedan på försäkringen då jag tappat min ipod 40gb
i asfalten så att hela displayen sprack.
Så nu har jag två nya iPods ligger här hemma!

/dan-erik

Jag har precis fått samma problem som ovan. Batteriet blev helt urladdat förmodligen, så när jag kopplar i datorn med usb'n sån händer inte mycket. På displayen visas ett oanimerat batteri. Samt ibland blinkar appleikonen och nåt annat som jag inte hinner se.. Min garanti gick ut för en månad sen :(.... Har nån nåt tips eller förslag.. Bor utomlands i Dominikanska Republiken så jag har svårt att kontakta Apple, o Siba där jag köpte den,.

  • Medlem
  • 2006-07-05 12:23
Ursprungligen av tessika:

Jag har precis fått samma problem som ovan. Batteriet blev helt urladdat förmodligen, så när jag kopplar i datorn med usb'n sån händer inte mycket. På displayen visas ett oanimerat batteri. Samt ibland blinkar appleikonen och nåt annat som jag inte hinner se.. Min garanti gick ut för en månad sen :(.... Har nån nåt tips eller förslag.. Bor utomlands i Dominikanska Republiken så jag har svårt att kontakta Apple, o Siba där jag köpte den,.

Intet annat är som står ovan, tyvärr.
(ingen viktig inormation, men ändå, min kompis drog till Dominikanska Republiken.
Under hela juli är han där).

/dew

Laddas ur själv..

Min iPod mini laddar ur sig själv när den inte används.. Varför då?? :eek:

1
Bevaka tråden