Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymspärr !

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en svart ipod nano i julklapp och har lite frågor ang volym spärren som ja har hört talas om.
Har sett en dell program som tar bort denna men ingen som funkar till just nanon ?
någon som vet vart ja kan ladda ner ett sådant program lr va det heter ?
tacksam för svar ^^

"söka" vart ? i forumet har jag redan gjort , vilket ja sett att gopod verkar va det bästa men som sagt det fungerar ej till min nano .

nyaste goPod fungerar visst till din nano. Ladda ner senaste. Sätt ipoden i diskläge först. Håll inne select och menu och när äpplet syns håll inte select och play.

hur sätter jag den i diskläge om ja får fråga

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-05 23:46
Ursprungligen av gartmox:

hur sätter jag den i diskläge om ja får fråga

starta iTunes och gå in på iPod inställningarna och sätt i disk läge eller nått sånt;)

använs som extern enhet ?

Akta era öron!
Jag anser att en bordsgranne inte ska kunna höra vad man lyssnar på i ett intehelttyst rum.
Är det någon som gillar "stenhög" musik?

jag löste mitt problem ´för er med samma problem ändra inne på itunes i dina ipod inställningar din mp3 till extern enhet å sen håller du in select och menu tills äpplet kommer fram och sen öppnar du gopop då kmr dte att funka.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2006-01-06 11:20

Man behöver ej ställa den i diskläge. Det går att bara plugga in iPoden sen öppna goPod och sedan trycka på GO. Sedan sköter allt sig själv.

Men inte om iPoden redan har dismountat...

"Håll inne select och menu och när äpplet syns håll inte select och play" Jag menade förstås håll inne... ledsen för förvirriningen där.

Är det någon som har fått sin fat32-formaterade (pc) Ipod att fungera med Gopod på en Mac?

Volymspärren efter updatering?

Min fråga passar säkerligen bra här som i vilken annan tråd som helst om volymspärren.

Jag la in den senaste uppdateringen som släpptes nu i veckan till min nano (+samtliga iPods), men lyssnade på den först idag efter jag hade uppdaterat den.
Då tyckte jag att ljudet var ovanligt lågt, dvs den maxvolym som finns i grunden innan du använder goPod.

Stämmer det att volymspärren blir återställd efter man gjort en uppdatering?
Har inte haft tid att köra goPod igen och se skillnaden, men vill ändå ha ett svar.
***
SVAR: Ja det gör den. Har hittat svaret i en annan tråd.

Jag körde bara in min, stängde ner Itunes och startade Gopod. Tryckte go och sen står det uncaped. Den startar sen om och man har mer kräm i rackaren. Bra!

http://gopod.free-go.net/

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2006-01-24 23:51

Ja då använde man gopod, smidigt program om inte annat. Slänger på musiken, utan att tveka drar upp till högsta och POFF så pajjar original-lurarna. Aja bara att dra fram ett till par av dom 6 man har...

Kontentan av det hela, dra inte på för högt!

Jag igen.
Börjar bli en aning irriterad, men nu vill Gopod inte låsa upp spärren av någon anledning.
Rättare sagt, den vill inte känna av ipoden.
Sist jag skulle ta bort spärren efter jag la in nya uppdateringen (läs tidigare inlägg) så var det inga problems alls - kopplade in och uncapade den helt enkelt.
Jag följde några tips som fanns att läsa, b la select+menu alternativet som istället tog bort musiken - tack för tipset.
Jag har stängt ner iTunes, startat upp gopod igen, men den vill fortfarande inte hitta min ipod.

Jag pluggade in ipoden i en PC för första gången och den är nu windows-formaterad. Har det någon betydelse?

Ursprungligen av daniels:

Jag igen.
Börjar bli en aning irriterad, men nu vill Gopod inte låsa upp spärren av någon anledning.
Rättare sagt, den vill inte känna av ipoden.
Sist jag skulle ta bort spärren efter jag la in nya uppdateringen (läs tidigare inlägg) så var det inga problems alls - kopplade in och uncapade den helt enkelt.
Jag följde några tips som fanns att läsa, b la select+menu alternativet som istället tog bort musiken - tack för tipset.
Jag har stängt ner iTunes, startat upp gopod igen, men den vill fortfarande inte hitta min ipod.

Jag pluggade in ipoden i en PC för första gången och den är nu windows-formaterad. Har det någon betydelse?

Du har provat sätta den i diskläge alltså, det var jag tvungen att göra för att plocka bort spärren..

Ursprungligen av Jackman:

Du har provat sätta den i diskläge alltså, det var jag tvungen att göra för att plocka bort spärren..

Mmm... när jag kollar på ipod-inställningarna i iTunes så är alternativet "Använd som extern enhet" (eller liknande) ibockad.
Som sagt, sist jag uncappade den så behövdes inget annat förutom att plugga in den och ett musklick.
Hur sätter jag den i hårddiskläge om jag nu gjort fel vill säga?

1
Bevaka tråden