Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn känner inte av den..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-06 15:56

jag testade att installera linux (vilket jag ångrar) och nu känner datorn inte av ipoden och jag kan inte göra nått på den. det står bara do not disconnect

datorn känner nu av den men jag kan inte göra nått.

Ursprungligen av XeroX:

jag testade att installera linux (vilket jag ångrar) och nu känner datorn inte av ipoden och jag kan inte göra nått på den. det står bara do not disconnect

datorn känner nu av den men jag kan inte göra nått.

Återställ den med iPod updater.

Att det inte funkar beror på att du installerat Linux fel.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 16:35
Ursprungligen av XeroX:

jag testade att installera linux (vilket jag ångrar) och nu känner datorn inte av ipoden och jag kan inte göra nått på den. det står bara do not disconnect

datorn känner nu av den men jag kan inte göra nått.

Har du mac eller pc?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-06 17:27

jag har Pc, jag testade och återställa den med ipod updater men det fungera inte.

så jag var tvungen att formatera genom Datorhantering och gjorde en himla massa grejer, formatera uppdatera men tillslut gick det att återställa den i ipod update och då fungera den normalt igen
så ett tips till er som planerar att intstallera iPod Linux... gör det ifall ni vågar. iPoden kan lätt krasha om du gör lite fel. aldrig igen. kanske om apple eller nån annat företag ger ut en som ska höra till ipod nano men annars inte.

btw admins kan låsa/ta bort denna tråden om ni vill

Det är ju ingen fara att installera linux. Bara man är lite händig med datorn så kan det inte hända något alls. Hårdvaran på ipoden kan inte skadas. På ipodlinuxforumet finns mängder av tips och där finns lösningar på i stort sett alla problem.

Jag har ett problem som jag lägger under den här tråden: Sen jag switchade från pc ett tag sen och har bara laddat min ipod på macen. Får frågan varje gång om jag vill synca med itunes vilket jag inte vill än.. Men idag så hittar inte itunes ipoden, den kommer inte upp som logga på skrivbordet och inte i itunes, men den laddar ipoden.. Någon som vet vad felet är?

1
Bevaka tråden