Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väggladdare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska köpa en väggladdare, men är osäker på vad som är bra och billigt.
Jag vet att det finns andra trådar på forumet som tar upp just denna fråga, men de är inriktade på de andra generationerna och det verkar som olika laddare fungerar med olika generationer.

Jag har kollat runt lite och det verkar finnas en hel uppsjö laddare av andra märken än just apple. Men folk verkar inte helt nöjda med sina, framförallt de som bara är en adapter med en usbhona som man kopplar in usbsladden i.

Försllag på billiga fungerande laddare till g5 30 gb uppskattas!

Funderade lite på varför alla laddare inte fungerar. En adapter med en usbutgång lär ju ge samma spänning som den i datorn, det borde alltså fungera. Det kan väl inte vara så att laddaren (dom som fungerar) på något sätt kommunicerar med iPoden och får den att börja ladda. Är som sagt lite fundersam, ström som ström tycker man ju.

• Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:50

original är att rekommendera

Jag tror att den på iStuff är ganska bra. Själv har jag originalladaren och den fungerar hur bra som helst, så det är den jag rekommenderar.

300 spänn för en usb laddare e löjligt mycket å ännu värre AV sladden för 200

Jag tycker också att det är sjukt mycket.

Men det verkar iaf som att ipoden kräver att kunna kommunicera med laddaren för att börja ladda. Kopplade in den i en farsans dator då började den inte ladda fören det kom upp på skärmen att den hittat ny maskinvara. Det är väl apple som har krånglat til ldet för att alla ska köpa just deras laddare. Varför kan den inte bara va som en vanlig mp3spelare där de räcker att ge ström till skiten för att ladda. Får ju spel. Det är nog därför inga laddare för teknkmagasinet fungerar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-10 21:18
Ursprungligen av frangen:

Men det verkar iaf som att ipoden kräver att kunna kommunicera med laddaren för att börja ladda.

Jag har gjort en egen laddare med en vanlig 12V-adapter och en iPod-dock-kontakt för 15:-. Fungerar hur bra som helst, så iPoden behöver inte kommunicera för att ladda.

Ursprungligen av ridax:

Jag har gjort en egen laddare med en vanlig 12V-adapter och en iPod-dock-kontakt för 15:-. Fungerar hur bra som helst, så iPoden behöver inte kommunicera för att ladda.

Såg att du har en ipod nano. Det kan vara annorlunda på videon, för det är i princip det jag har gjort.

Jag kan iaf säga att jag har laddaren från istuff och den fyller samma funktioner som orginal laddaren, såå... BUY BREAK IT LOSE IT...

Ursprungligen av patrikbrann:

Jag kan iaf säga att jag har laddaren från istuff och den fyller samma funktioner som orginal laddaren, såå... BUY BREAK IT LOSE IT...

Det verkar bra men jag behöver den imorrn... ska åka till hemsedal då så jag vill köpa den i butik. Men jag såg att det fanns en på teknikmagasinet som nån sa skulle funka för 149 ska dra dit imorrn me min ipod å testa

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 22:44

det är samma laddare till alla iPods med klickhjul (+shuffle).

TRÅD LÅST

1
Bevaka tråden