Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradering av mjukvara

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ugh!

Jag har sökt omkring lite på forumet men har inte hittat någon tråd som handlar om den fråga jag snart kommer ställa. Om någon snäll själ vet att det finns en sådan tråd så får ni mer än gärna visa mig vägen dit...

Iallfall, jag undrar vad som händer om man uppgraderar mjukvaran i iPoden? Kan man uppgradera den utan att det sker några förändringar i iPoden eller kommer allt raderas?

Jag frågar pga att om man vill ha den nya iPod Radio Remote så måste ju mjukvaran uppgraderas, och det skulle vara smutt om man kunde göra det utan att poden töms etc.

Någon som har något enkelt svar kring detta?

Jag har den uppfattningen iallafall. för när man startar ipod upgrader finns det ju två val:
- att uppdatera mjukvara
- eller nollställa den till fabriksinställningarna, där all data på disken försvinner osv.
så jag skulle inte tro att nån data på ipoden försvinner

Tackar! Låter smutt, någon annan som har erfarenhet av detta?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-01-11 11:56

Tanken är ju att du ska kunna uppgradera utan att övrigt innehåll på iPoden ska ändras. Har själv gjort ett par uppgraderingar utan problem, men som vanligt när det gäller uppgraderingar så finns ju alltid en liten risk att nåt går snett. Att ha en backup på sin iPod innan kan vara vettigt.

1
Bevaka tråden