Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns bilderna i iTunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 23:35

Hejsan!

Jag har lagt in några bilder via itunes och nu undrar jag hur man kan se dem i itunes. Jag vill veta detta för jag skulle gärna vilja kunna ta bort och redigera bilder som jag har lagt in. Nu kan jag bara se längst ner till höger hur många bilder jag har lagt in, men ingen information om hur mycket plats bilderna tar.

Tack på förhand!

Ursprungligen av Berg:

Hejsan!

Jag har lagt in några bilder via itunes och nu undrar jag hur man kan se dem i itunes. Jag vill veta detta för jag skulle gärna vilja kunna ta bort och redigera bilder som jag har lagt in. Nu kan jag bara se längst ner till höger hur många bilder jag har lagt in, men ingen information om hur mycket plats bilderna tar.

Tack på förhand!

Det är vanliga bilder du menar, dvs inte albumbilder.
Är det vanliga bilder/fotografier så kan du ej se dessa i iTunes då dom ligger på iPoden.
Sitter du på Mac eller PC?
I vilket fall som helst så får du redigera dina bilder innan dom förs över. Vill du ta bort bilderna från iPoden så avmarkera alternativet Synkronisera bilder från: i iTunes under iPod/Bilder-fliken. Dialogrutan som dyker upp frågar ifall du vill ta bort alla bilder som lagts in sedan tidigare.

Redigera och lägg in på nytt helt enkelt.
Än så länge verkar iTunes bara kunna hantera inlägg/borttagning av bilder.
Rätta mig om jag har fel om oavstående informationen.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 20:44
Ursprungligen av daniels:

Det är vanliga bilder du menar, dvs inte albumbilder.
Är det vanliga bilder/fotografier så kan du ej se dessa i iTunes då dom ligger på iPoden.
Sitter du på Mac eller PC?
I vilket fall som helst så får du redigera dina bilder innan dom förs över. Vill du ta bort bilderna från iPoden så avmarkera alternativet Synkronisera bilder från: i iTunes under iPod/Bilder-fliken. Dialogrutan som dyker upp frågar ifall du vill ta bort alla bilder som lagts in sedan tidigare.

Redigera och lägg in på nytt helt enkelt.
Än så länge verkar iTunes bara kunna hantera inlägg/borttagning av bilder.
Rätta mig om jag har fel om oavstående informationen.

Det är vanliga bilder, inte några albumsbilder som jag menar. Jag har en pc och jag överförde bilderna med itunes och valde att inte föra över fullupplösta bilder. Jag har nämligen hört att man isåfall inte kan se bilderna på ipoden, bilderna ska tydligen då bara lägga sig i en mapp och då får man bara glädje av bilderna när man använder en dator. Det som jag efterlyser är någon slags funktion i itunes eller något annat program som tillåter en att se vilka bilder som ligger på ipod så att man lättare ska veta hur mycket plats bilderna tar och även att man ska kunna ta bort icke önskade bilder. Jag tycker att det verkar omständigt att sköta allt från en mapp på datorn, skulle vara skönare att kunna redigera bilderna i itunes som man gör med musikfiler. Någon som vet hur man kan göra detta?

Så vitt ja vet finns inget annat program (med fler funktioner) att föra över bilder till iPoden.
Har inte heller sett någon liknande fråga här i forumet, men kanske någon från forum-crewet känner till något program?

Själv tycker jag att iPhoto (mac) ger mig bra valmöjligheter att kunna redigera, sortera och organisera mina bilder efter önskemål.
I programet kan jag sortera mitt bildbibliotek efter olika album, precis som med spellistor i iTunes.

Ifall någon känner till liknande programfunktioner, fast till PC, så är alternativ välkomna.
Med andra ord, Berg, har jag tyvärr ingen mer hjälp att ge. Men lycka till !

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 17:12

Hjälp, datorn fryser när jag pluggar in iPoden

Använder fortfarande min urgamla iPod 1G 10G som portabel hårddisk. Men nu verkar den ha drabbats av svåra problem. Varje gång jag pluggar in iPoden i en dator kraschar den OS direkt och jag måste starta om. Vad f-n ska jag ta mig till?! Jag hinner ju inte ens köra igång ett verktygsprogram och börja felsöka iPoden innan datorn fryser. Har försökt att köra reset på iPoden, se till att den är ordentligt laddad, starta iTunes innan jag pluggar in o s v. Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-12 18:58

Off Topic:

Ursprungligen av Doggy:

Använder fortfarande min urgamla iPod 1G 10G som portabel hårddisk. Men nu verkar den ha drabbats av svåra problem. Varje gång jag pluggar in iPoden i en dator kraschar den OS direkt och jag måste starta om. Vad f-n ska jag ta mig till?! Jag hinner ju inte ens köra igång ett verktygsprogram och börja felsöka iPoden innan datorn fryser. Har försökt att köra reset på iPoden, se till att den är ordentligt laddad, starta iTunes innan jag pluggar in o s v. Någon som har ett tips?

lite väl mycket off topic där va?:rolleyes:

OT: gör som daniels visar. tror inte det finns något annat sätt

1
Bevaka tråden